Fiat Panda 1000 CL i.e. (1990)

autoreview

Fiat Panda 1000 CL i.e. (1990)

Signalement

UitvoeringPanda 1000 CL i.e.
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Al voordat ik mijn rijbewijs had moest en zou ik een auto kopen. Maar zoals meestal bij studenten had ik geen grote financiele middelen dus kwam er een Panda...

Dit is een Panda geworden uit 1990 maar met een goede staat van onderhoud (exterieur), en motorisch loopt hij vrijwel altijd perfect, weer of geen weer...

De laatste maanden loop ik stage in Oostenrijk, en in deze tijd ben ik al aardig wat heen en weer gereden, steeds 950 kilometer terug naar Nederland, en hierbij heb ik nog nooit problemen gehad. Allee maar positieve dingen. Zo wordt het motortje (1.0) als het goed warm wordt en los komt echt een beest... oke klein beestje, maar toch worden de prestaties boven verwachting hoog. Zo loopt hij met gemak 155 km/h, en rij ik lekker tussen de dikke Mercedessen en BMW’s mee (als die niet te hard gaan)...licht bergaf heb ik zelfs de 170 gehaald. Teller gaat tot 160 maar daar liep die wel heeel dik uit...

Zoals ik al eerder zij bij de topsnelheid ben ik vrij tevreden over het motortje. met alle 45 pk zou hij zich in 16 sec. naar de 100 moeten trekken, maar an eigen test kom ik op krap 15 sec. in de eerste en tweede versnelling is hij overigens echt wel vlot weg, dat betekend tot maximaal 80 km/h, maar daarna wordt hij wat trager door de lange 3e versnelling. Door het lage gewicht en die korte 1e en 2e versnelling kun je het nog aardig wat mensen moeilijk maken op de eerste meters vanaf het stoplicht...

Verder dus al met al super tevreden over mijn beestje, en ik ben ook niet bang dat hij me de komende tijd laat staan...

PROBLEMEN

Ik heb eigleijk slechts 2 keer in 2 jaar problemen gehad:

eerste keer had ik hem nog geen week, toen de koppakking dr door vloog, helaas, maar niet mijn schuld... lag d’r van tevoren gewoon al bijna uit...

tweede keer was ’het ontstekings blokje’ (regelt zoals wel duidelijk is de ontsteking) kapot. Deze werd te heet waardoor de motor afsloeg als hij warm werd. Gewoon even laten afkoelen en verder rijden. Zolang ik maar bleef rijden was het ook geen probleem, alleen stoplichten waren dodelijk...

Verder nog geen problemen gehad behalve dat hij banden at... was niet goed uitgelijnd dus dan krijg je
dat.
UPDATE

Zoals ik reeds vertelde loop ik stage in Oostenrijk, en reed ik altijd zonder problemen op en neer. Tot de laatste keer dat ik voor mijn vakantie even naar Nederland kwam.

Ik schoot aardig op het eerste stuk in Duitsland en ik had reeds de 170 km/h gehaald (jah echt waar, in een standaard Panda...) maar toen ik er ongeveer 320 kilometer op had zitten kwam ik in een kleine file, waar ineens mijn motor vrijwel afsloeg. Hij bleef alleen nog lopen als ik vol gas gaf. en dan draaide hij naar schatting 6 a 700 toeren. eerst alles na gekeken op de vluchtstrook, maar nog niet echt iets kunnen vinden, alleen klein scheurtje in het ontstekingshuis. Toen ben ik vol gas met 700 toeren in de 1e en 2e versnelling naar een tankstation getuft, waar iemand van de adac wel even wou kijken. zijn conclusie was, net als ik reeds had vernomen dat dit scheurtje (dat inmiddels al iets groter was) er voor had gezorgd dat de ontsteking op de verkeerde tijd stond. en aangezien het zaterdagmiddag was konden ze geen onderdelen bestellen tot maandagochtend. Maar ik had geen zin om zo lang te wachten dus zijn vrienden vanuit Nederland met het onderdeel naar me toe gekomen (even 600 km heen en ook nog weer terug). Maar 5 minuutjes monteren en ik kon weer verder rijden.

Inmidels overigens wel weer met het Pandaatje in Oostenrijk. Terwijl hij een erg kloppend geluid maakt (waarschijnelijk homokaneet o.i.d.). Maar hij moet me alleen nu nog een keer naar Nederland brengen en dan ben ik tevreden.

UPDATE
wel weer met de panda naar Nedeland gekomen.
Maar toen, helaas...de apk keuring. om de panda door de keuring te krijgen moest ik investeren...en dat heb ik niet gedaan..dus panda is overleden, maar hij is strijdend ten onder gegaan. (pakketje van gevouwen)...

Toch al die tijd genoten van het rijden in het beestje, en er komt er zeker nog een keer één weer...

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.