Fiat Bravo 1.9 16v Multijet 150 Sport (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Bravo 1.9 16v Multijet 150 Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Sinds september 2007 in het bezit van deze prachtige (lease)auto. Gevallen voor het italiaanse design, het prachtige lijnenspel en gewoon voor de looks. Want deze sport uitvoering ziet er gewoon echt geweldig uit, zelfs in deze standaard uitvoering! De velgen zijn prachtig, het interieur ziet er erg goed uit, kortom een mooi stukje Italie.
De auto rijdt geweldig. 150 pk onder je rechtervoet en een koppel boven de 300 Nm is voor het dagelijks verkeer ruim en ruim voldoende. Je wordt steeds door de auto uitgedaagd om eens lekker door te trekken, en ook inhalen en stoplichtsprintjes zijn steeds weer een feest en geeft je keer op keer het lekkere gevoel in je stoel gedrukt te worden. De 6e versnelling is een genot, ik zou niet anders meer willen. 120 en iets boven de 2000 toeren geeft een heerlijke rust in het intereur, terwijl je meer dan genoeg power hebt om in te halen. De top heb ik nog niet uitgeprobeerd, ben nog niet verder geweest dan 210 km/h.
Het verbruik valt me enorm mee. Ik rijdt veel snelweg en daar is 1 op 17,5 makkelijk haalbaar, mits je de cruise control goed gebruikt. Ook als je veel stadritten maakt, gewoon eens lekker over de dijk toert en alle paarden wakker maakt is een verbruik van 1 op 16,5 makkelijk haalbaar.
Heeft deze auto dan geen nadelen? Jawel... ook ik erger me weleens aan de Fiat. Zo gaat bijvoorbeeld het lampje van de brandstofmeter wel erg snel branden, vaak nog voordat de naald in het rode gebied staat. Ook is de afleesbaarheid van de snelheidsmeter erg slecht overdag (het schijnt bij nieuwere modellen wat aangepast te zijn). Verder is het jammer dat de cd speler geen MP3 cd pakt en is het zicht naar achter wel heel beroerd (gelukkig opgelost door achteraf parkeersensoren aan te brengen).
Al met al geniet ik elke dag van het rijden in deze fantastische auto!
PROBLEMEN
Momenteel zijn er al ruim 50.000 km asfalt onder de auto doorgegleden. Ik hoor nog de uitspraken van mensen dat je met een fiat wekelijks je garage op moet zoeken. Nou, alles behalve dat.....
15.000 km: even langs de dealer gereden om olie bij te laten vullen.
30.000 km: de eerste beurt. Geen bijzonderheden, behalve dat hier één luidspreker vervangen omdat deze de geest had gegeven.
35.000 km: nieuwe voorruit wegens steenslag
50.000 km: binnenkort de voorbanden vervangen. Olieverbruik sinds de laatste beurt: nihil :)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.