Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 Dynamic (2009)

autoreview

Fiat Bravo
Fiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat Bravo

Signalement

UitvoeringBravo 1.6 Multijet 120 Dynamic
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst176.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 80.500 km

Inmiddels rij ik met groot plezier weer Fiat. Het uitstapje naat Toyota was een zeer ernstige fout, zowel qua auto alswel dealer en de Toyota importeur.
Eindelijk weer een rammel vrije auto. Mijn Bravo is een Dynamic, met Blue & Me incl. navigatie, xenon verlichting, anti-wiplash stoel en een Dua logic bak. De diesel motor is een juweel en is zeer spoepel, geschikt voor rustig toeren als een stevig potje sturen. Tot nu toe is er alleen maar de reguliere beurten gehad. Nog geen enkele misser gehad.

De Dualogic bak bevalt goed, toegegeven het is geen DSG, maar voldoet in de praktijk zeer goed. Het fijne is dat de bak zich aanpast aan het rijgedrag. Met de caravan aangehaakt schakel ik wel handmatig, anders schakelt de bak naar de 6de versnelling door. Met het zeer royale koppel trekt de motor dat wel, maar ik rij lekker rond de 100km/uur in de 5de versnelling.

Het verbruik ligt door de week rond de 1:20 of daar boven. Record staat op 1:21.5 over een maand gemeten. Per dag 100km woonwerk verkeer, waar van de helft filerijden is en de andere helft snelweg. Boven de 120 km/u neemt het verbruik echter snel toe, 1: 18/19. Het verbruik is gebaseerd op de gegevens van de lease maatschappij, en niet van de brandstof verbruiks meter. Beide bronnen geven het zelfde verbruik weer.

De stoelen zitten prima, iets meer zijdelingse steun was echter welkom geweest. Het uitzicht rondom is in de stad niet optimaal. Vooral bij rechtsaf slaan, zit de brede middenstijl behoorlijk in de weg. Dit is mijn eerste Fiat waar alle meters zeer nauwkeurig aanwijzen, ook de brandstof inhoud meter. De radio geeft een zeer goed geluid. En eindelijk een regensonsor die goed werkt. In de vorige auto was dat anders....

Over de besturing wordt nog negatief geschreven. Ze voelt licht aan, maar dat is een kwestie van wennen. Verder wel direct. De wegligging is goed. Het onderstel geeft geen krimp bij een snelle bocht. Weing zijwind gevoelig.
Het comfort is prima, maar met 4 personen en/of caravan zijn de achterveren aan de slappe kant.

Einde leasecontract

  • 176.000 km

Inmiddels 2 jaar, en ongeveer 100.ooo km verder. De kilometers zitten er op en binnen kort wordt de Fiat ingeleverd.
Een kort overzicht over de laatste 100.000 km.
Met 120.000 km een defecte motorsteun. Dat is alles wat er eigenlijk te melden valt, niets motorisch, elektrisch heeft het laten afweten.
Het verbruik verbruik over de gehele leaseperiode was 18.2 ltr/km. Dit is inclusief 4 zomervakanties naar zuid frankrijk met caravan. Olie heeft deze Fiat nooit gebruikt. Oliewissels vonden plaats om ongeveer 37/38.000 km. Kortom een goede fijne auto, die erg ondergewaardeerd is bij het grote publiek.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.