AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Fiat Bravo 1.6 Multijet 105 PURO2 Dynamic (2008)

autoreview

Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo
Fiat Bravo

Signalement

UitvoeringBravo 1.6 Multijet 105 PURO2 Dynamic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst175.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bravo 1.6 Multijet 105 PURO2 Dynamic (5-deurs hatc

  • 20.750 km

Auto werd op 15-8-08 keurig afgeleverd door dealer Tolman te Drachten. Eerste rijindrukken op snelweg waren uitstekend, op slecht wegdek is het rijcomfort stukken minder i.v.m. de harde demping.
De eerste 3000 km heb ik de auto rustig met wisselende snelheden ingereden. Er is totaal geen olieverbuik nu.
De soepel schakelende 6 bak is plezierig, in combinatie met het fijne koppel.Veel trekkracht, als het nodig is, onderin.

Het zicht is niet goed rondom, en vooral inparkeren is opletten geblazen.

Als je de radio uitschakeld, gaat deze bij het starten weer aan, wat lastig is vindt ik.

Wennen is ook de lagere instap, en rijpositie t.o.v. de Toyota Verso(vorige auto.

Ook de lichte besturing vereist meer stuurcorrecties dan voorheen.

De motor is erg stil bij 120km = 2000 toeren (6eversn.)

Onderhoudsbeurt bij 35000km ook erg plezierig.

Kortom, ben tot nu toe erg tevreden over dit merk (Fiat)en type (Bravo), welke ik nog nooit gereden had.

  • 35.000 km

35000 Beurt gehad.
Geen bijzonderheden of problemen gehad tot dusver. Het zicht is vanwege de grote stijlen in de auto op letten geblazen. Op de snelweg rijdt de auto erg goed en stil.
Met een rustige rijstijl is de auto erg zuinig in verbruik.
Tot dusver voldoet de Bravo erg goed....

1 Jaar Bravo

  • 46.000 km

Na 1 jaar Bravo te hebben gereden ,-46000km-,geen problemen te melden.
De auto rijdt nog als nieuw, en is erg zuinig bij het gebruik van de 6e versnelling op snelwegen. Op naar de 60.000 km.


Vandaag nog even langs de dealer Tolman te Drachten gereden voor een reserveband (met velg) wat ik wel miste bij de auto.
Goede service van deze dealer.

60.000 km

  • 60.000 km

Kilometerstand is nu 60.000km. Nog geen enkel probleem(pje) gehad !.
Geen olie bij hoeven vullen of andere motorische zaken. Was bij keuze voor Fiat toch wel wat sceptisch vorig jaar. Auto rijdt nog als nieuw. Voorbanden vernieuwd bij 56.000km. Netjes gereden denk ik...
Stap met plezier elke dag in de Bravo, en volgend verslag bij 70.000km.(grote beurt) .Ga voor de gezelligheid nog wel langs de dealer voor koffie en info omtrent hun akties en shows.

70.000 Bravo kilometers 2e onderhoudsbeurt

  • 70.000 km

Auto gebracht voor 70.000 km beurt bij mijn favoriete dealer Tolman Drachten
Koffie stond klaar, en vervangend vervoer geregeld door de attente receptionist. Wordt kort verslag, want er waren totaal geen bijzonderheden, (op een kapot dashboardlampje na).

De 105 pk diesel multijet motor voldoet nog steeds uitstekend, totaal geen olieverbruik overigens, en is bij 2000 toeren erg zuinig met voldoende trekkracht. De 6 bak is een goede keus geweest bij aanschaf. Op naar de volgende onderhoudsbeurt= 105.000 km.

80.000 Bravo kilometers

  • 80.000 km

Nog steeds vol lof over de 1.6 multijet diesel van Fiat.
Heb de motor de eerste 4000km rustig ingereden. Men zegt dat het tegenwoordig niet nodig is, maar hij loopt als een zonnetje....

Moet wennen aan de olieverversingen om de 35.oookm. Zal wel goede olie zijn dan...

Op naar de 90.000km...

Tsja.......

  • 90.000 km

Geen enkel probleem(pje) gehad of te melden, op naar de 105.000km=grote beurt.
Motor loopt als een "zonnetje".

100.000 Bravo kilometers

  • 98.000 km

Nou nou....bijna 100.000km gereden. .
Er valt totaal geen probleem(pje) te melden in de afgelopen 25 maanden, met vermelde kilometrage van bijna een ton op de teller.

3e Servicebeurt 105.000

  • 105.000 km

Vandaag auto gebracht naar Tolman Drachten 3e servicebeurt.
Receptionist Chris had vervangend vervoer al klaar staan, en verse koffie. Vervangend vervoer Fiat 500 rijdt verassend goed overigens. Werd in de namiddag gebeld dat de auto klaar stond.
Receptionist vertelde nog over de keuze nieuwe banden, Michelins, en verder waren er geen bijzonderheden geconstateerd. Fiat Bravo grote beurt was weer zonder bijzonderheden gedaan door Tolman.
Ben uitermate tevreden over dit persoonlijke kontaktvan de receptie , en aandacht voor hun klanten.Was voorheen altijd Toyota klant bij deze dealer, en nu Fiat klant, beide recepties werken dus nou samen met werkplaats blijkt.

super Fiat

  • 115.000 km

Gaat als een zonnetje nog steeds. Raak mijn vooroordeel steeds meer kwijt bij het berijden van mijn eerste Fiat sinds 1972....
Niets te melden dus groet. Ga wel zo nu en dan koffie drinken bij dealer Tolman te Drachten.

120.000

  • 120.000 km

Op naar de 135.000 km ( 4e beurt) Niks toe te voegen voorgaande reviews. groet

Grote beurt

  • 140.000 km

Bravo voor de Bravo...140.000 beurt gehad.
2 nw banden, distributieriem is vervangen verder geen bijzonderheden. Nog uitleg gevraagd omtrent werkzaamheden aan attente monteur Althof, die ook nog een kapot stekkertje verving van de fietsendrager als extra service. Kortom, daar gaan we weer....

150.000

  • 150.000 km

Gaat nog steeds goed, zonder enig mankement of i.d.. Geen olieverbruik, koelvloeistof is wel 1,5 cm gezakt, maar verder niks. Weet niet waarom koelvloeistof voor het eerst iets is gezakt.(?)
Op naar de 160.000 groet

lekke band

  • 151.000 km

jawel een lekke band , op zaterdag 1-10.
Band verwisseld en doorgereden naar Profile vestiging Drachten. Wat een super service, direkt geholpen en 20 minuten later was ik weer op weg.......

  • 157.000 km

Nog steeds tevreden, en geen koelvloeistof verlies of i.d. meer geconstateerd.
Op naar de 170.000 km en tevens waarschijnlijk laatste onderhoudsbeurt voor einde leasekontrakt.
Tot nu toe .....de beste auto die ik vanaf 1972 heb gehad, en dan ook nog een Fiat...., niet verwacht overigens.

verbuik..

  • 161.000 km

Op naar de 170.000 km, even heen en weer Vlissingen, op de cruise- 120 km.... verbruik 1-20...700 km. Nu eens wel op brandstofverbruik letten en zuinig proberen te rijden. Rondom de 170.000 zal ik weer melden of er na deze km-stand iets te melden valt.

O=nul problemen te melden

  • 170.000 km

Niks dus. Rijdt als nieuw. Olieverbruik na deze km stand O= nul. Geen enkel punt te melden. . . . . Groet

Adieu

  • 175.000 km

De motor loopt nog erg mooi en er is zoals eerder gemeld geen enkel probleempje geweest , ook niet na 3,5 jaar en 175.000 km gereden. Binnenkort wordt de auto ingeleverd, einde leasekontrakt, en vervangen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (13)

Reageren