Fiat Bravo 1.6 Multijet 105 PURO2 Corporate (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Bravo 1.6 Multijet 105 PURO2 Corporate |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 64.889 km |
Donderdag 8 januari mijn nieuwe leaseauto opgehaald.
Tijdens de eerste kilometers al het gevoel gekregen in een zeer degelijke auto te rijden. Absoluut geen kraakjes en piepjes en het motortje is heerlijk stil.
Na 2 jaar in een Peugoet 307SW te hebben gereden weer terug bij Fiat. De Peug was een leaseauto van een collega die er al 4 jaar in had gereden. Vanaf dag 1 veel kleine problemen en ook diverse grote problemen mee gehad.
Privé vanaf 1998 al Fiat gereden. Begonnen met de oude Bravo SX 1,4 12V daarna de Stilo Abarth 3d en een Punto HGT.
Deze auto's hebben nooit problemen gegeven en daarom wederom voor Fiat gekozen.
Tot op heden geen enkel probleem gehad behalve dat de dealer Fifan te Amersfoort afspraken niet nakomt en feiten verdraaid.
Ben gelijk naar Te Grotenhuis gegaan welke de auto in onderhoud neemt en de eventuele garantie gaat behartigen.
Foto's binnenkort.
Update weblog.
- 5.000 km
Na 5000km nog steeds zeer tevreden met de auto.
Nog steeds geen enkel kraakje, storing of negatief iets kunnen ontdekken. De lichte besturing is waar je zeer snel aan gewend bent, had ik ook reeds in de Stilo en Punto.
Het zicht naar achteren is niet bijster goed, maar de parkeersensoren zijn een ideaal hulpmiddel.
Het gemiddelde gebruik is 1 op 16.
Dit is een goed resultaat aangezien er voornamelijk op binnenwegen en korte stukken gereden wordt.
De motor is lekker pittig dankzij het hoge koppel. Hierdoor lijkt het dat je met een veel grotere motor rijdt.
Het is moeilijk om slechte punten te vinden van de Bravo.
Hier dan enkele mindere punten:
Hij is straf afgeveerd, zicht naar achteren, door grote overhang aan voorzijde zijn veel drempels niet te nemen zonder de spoiler over de grond te laten schuren.
Voor de rest Bravo Fiat.
Update 2
- 13.250 km
Na 13250 km gereden te hebben nog steeds laaiend over de Bravo.
Enkele lange ritten gereden met meerdere mensen in de auto en in bergachtig gebied. Ondanks de 105 pk geen enkele probleem ondervonden qua vermogen. De auto is zeeeer stil en ondanks de stugge vering confortabel.
3 weken geleden lag mijn achterruit eruit.
Spontaan? Steentje of vandalisme?
Volgens vele mensen is de kwaliteit niet des Fiats, meer Duits.
Wat mij betreft De beste Fiat ooit.
Review Bravo
- 51.850 km
Na ruim 50.000km gereden te hebben, nog steeds zeer tevreden met auto. Geen enkel probleem gehad en na 35.000 km de eerste beurt alleen de voorbanden en remblokken vervangen.
In de vakantie naar Zuid-Duitsland gereden en ervaren dat het een fantastische reisauto is. Na 8 uur sturen geen enkel probleem met de rug en redelijk fris uitgestapt. Motor is en blijft een toppertje. De 105 pk is ruim voldoende. Auto is heerlijk stil.
Update3
- 64.889 km
Gisteren voor de 2e beurt naar de garage.
Alleen de voorbanden vervangen en de achterremblokken.
De auto heeft geen enkele storing en mankement gehad. Het blijft een fantastische rijdende auto welke zeer ondergewaardeerd wordt. De diesel is nu lekker los en het verbruik is nu ook een stuk gunstiger. Gem. 1 ltr / 18 km is makkelijk haalbaar. Stap elke morgen nog steeds met een big smile in de auto.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Fiat Bravo 1.4 T-Jet – 2009 – 371.422 km - Klokje Rond

Klokje Rond: Fiat Bravo 1.9 Multijet (2007) - 448.543 km

Op de Rollenbank: Fiat Bravo 1.4 150pk T-Jet (2008)

Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120 Racing (2008)

Test: Fiat Bravo - Honda Civic- Subaru Impreza
