Fiat Bravo 1.6 Multijet 105 PURO2 Corporate (2008)

autoreview

Fiat Bravo
Fiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat Bravo

Signalement

UitvoeringBravo 1.6 Multijet 105 PURO2 Corporate
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst32.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 32.500 km

05/09/09
Sinds drie kwart jaar rijd ik in een Fiat Bravo 1.6 multijet. Ik heb de Fiat Bravo gekozen vanwege de looks en omdat 'ie ook met een uitgebreid optiepakket voordelig was in de lease t.o.v. de alternatieven die ik in gedachten had (Seat Leon 1.9tdi en Ford Focus tdci). En natuurlijk omdat de proefrit goed beviel.

In de afgelopen tijd zijn m.n. de volgende punten positief opgevallen:
+ Zuinig (1 op 19 a 20), rij veel snelweg kilometers
+ Grote actieradius wat erg prettig is bij ong. 1000km per week
+ Comfortabel
+ Stil (zeker i.v.m. de Leon), alleen wat windgeruis bij hoge snelheden
+ Schakelt goed
+ Goede tussensprint m.n. op de snelweg
+ Fijne stoelen zeker t.o.v. de 207 met erg korte zittingen
+ Blue & Me werkt erg goed

En de volgende minpunten:
- Minder sportief dan gedacht, de koets hangt tamelijk ver over in snelle bochten
- Navigatie niet erg gebruiksvriendelijk (m.n. duur van invoeren adres)
- Trilling motor bij stationair draaier veel nadrukkelijker aanwezig dan bij een Focus
- Dashboard is gevoelig voor krassen
- Betrouwbaarheid: die is ronduit slecht.
In de eerste weken heb ik een aantal keer langs de kant van de weg gestaan omdat het vermogen was weggevallen (max 50 km/h kunnen rijden) of omdat de auto niet meer startte. De problemen hadden te maken met de EGR klep en zijn uiteindelijk pas na een aantal bezoeken aan de garage door de dealer verholpen.
Na 10.000 km begon de auto bij het regenereren van het roetfilter iedere keer flink te schudden en hield de motor in. Omdat dit regenereren een periode van 10 minuten aanhoudt en om de 150 á 200 km gebeurt is dit zeer onconfortabel. De dealer heeft na een aantal onderzoeken en 20.000 km verder (!) dit eindelijk wel wat in weten te perken maar prettig is het nog steeds niet! Al met al zijn dit qua betrouwbaarheid zure ervaringen met deze Fiat.

Samenvattend gezegd bevalt deze Bravo mij qua rij eigenschappen, performance en comfort prima, maar qua betrouwbaarheid is in ieder geval dit exemplaar niet meer van deze tijd. Hopelijk gaat het wat dat betreft de komende kilometers beter.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.