Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport (2009)

autoreview

Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport (2009)

Signalement

UitvoeringBravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf38.000 km
KM-stand laatst53.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fiat - Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport

  • 39.500 km

Vorige maand heb ik mijn Fiat Bravo dynamic uit 2007 ingeruild voor de Bravo 150 pk sport uitvoering uit 2009.

De vorige had ik 3 1/2 jaar gehad, en dan komt voor mij weer de tijd om naar wat anders uit te kijken. De Bravo had me in die jaren nog nooit laten staan, en eigenlijk heb ik er ook helemaal geen noemenswaardige problemen mee gehad. Voor mij een goede reden om nogmaals voor deze prachtige (compacte) middenklasser te gaan!
Want ik vind het (nog steeds) een prachtige verschijning op de Nederlandse wegen. Je ziet hem natuurlijk wel erg weinig!

Ik kon de jaren hiervoor prima uit de voeten met de 90pk van de dynamic, maar vond toch dat de nieuwe weer wat extra's moet hebben (motorvermogen en optie's).
Nou daar ben ik inmiddels achter......

Wat een fantastische motor, deze T-jet. Ik rijd er nu 4 weken mee en dat is echt een een feest! Zeker op de sport stand, want dan krijg je wat extra gaspedaal response en gaat hij wat zwaarder sturen. Super! Je merkt natuurlijk wel meteen dat hij minder zuinig wordt, maar dat weet je en is ook een bewuste keuze...
Daarnaast beschikt hij over Blue & me, en dat is wel erg handig, geen handschoenenkastje meer vol met cd's. Ook de smartphone werkt prima met de bluetooth verbinding.
Overige optie's: Sideskirts, spoilertje achter, 18 inch lichtmetaal, alu pedalen, lederen pook en (sport)stuur, sportstoelen met blauwe accenten, en nog veel meer.....

De Bravo is uitgevoerd in de kleur Maserati blauw. Voor mij echt een mooie opvallende knallende kleur, maar smaken verschillen natuurlijk.

Zoals gezegd heb ik hem nu 4 weken, dus hij moet zijn betrouwbaarheid nog bewijzen natuurlijk, maar gezien mijn vorige ervaring zie ik dat met vertrouwen tegemoed.

Ik ben zeker van plan om de review te updaten de komende tijd, maar daarvoor heb ik kilometers nodig. Dus dat zal zeker gaan komen.

update

  • 53.000 km

Het heeft even geduurd, maar nu toch maar even een korte update voor mijn Bravo sport. Nog steeds geniet ik elke dag weer van mijn Fiat Bravo. Ik heb hem nu 15 maanden in mijn bezit en hij gaat nog als de brandweer. Inmiddels is de distributieriem vervangen en gelijktijdig is de waterpomp vervangen want deze lekte. Kon gelukkig in 1x, dus dat scheelde enigszinds in de kosten. Ook kwam de garage waar ik hem heb gekocht mij nog een beetje tegemoed, ondanks het verlopen van de garantie. Voor de rest bliijft het genieten van deze auto! Ik heb nog een paar nieuwe foto's geplaats, en als er schokkende dingen te melden zijn laat ik het wel weten...;)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.