Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Fiat
  • Bravo

Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120 Edizione Sport (2008)

autoreview

34
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120 Edizione Sport (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
17 mei 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringBravo 1.4 T-Jet 16v 120 Edizione Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst65.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 16 mei 2008

De Peugeot 307 is een heerlijke reisauto (de stoelen vind ik iets minder) en wij waren best tevreden over deze auto. Hij is nog steeds mooi om te zien en ik vind hem er nog steeds beter uit zien dan de 308, maar wij waren toe aan een meer sportievere auto met betere stoelen, 6 versnellingen, een hoger kopppel voor de caravan, lekker ruim, maar bovenal een auto met meer temperament.
Wij zijn naar meerdere auto’s wezen kijken en hebben ook proefritten gemaakt in de 308, Mégane,Golf en Seat Altea. De Fiat was voor ons de beste keuze.
In de Bravo 1.4T 150 pk hebben wij ook gereden. Heerlijke rijwagen maar ik merkte qua power niet zoveel verschil wat in het dagelijkse gebruik een meerwaarde zou opleveren. Sterker nog de 120 pk heeft een gunstiger koppel voor de caravan en ik vond hem ook mooi rustig (qua geluid)in het interieur.
Deze Fiat zit zowel van buiten als van binnen mooi in elkaar en is keurig afgewerkt.
Wij hebben de auto gekocht bij Auto Mondo in Goes en zijn daar tot nu toe dik tevreden mee! Wij hebben de auto gekocht in het room-wit met glazen panoramadak mooie brede banden (225) met lichtmetaal en nog wat extra’s.

Vanaf 16 mei hebben wij de auto in ons bezit en wat mij het meest opvalt is de stilte en souplesse van de motor. Bij 120 km per uur in de zesde versnelling is het in de auto fluisterstil. Geweldige wegligging fijne stoelen... hij rijdt super.
Ben benieuwd hoe het benzineverbruik zich ontwikkelt en hoe de auto mij verder bevalt. Ik wil jullie regelmatig op de hoogte houden.Van de zomer gaan wij met de caravan naar Oostenrijk en Italië en ook hiervan zal ik jullie een verslag doen.

update-26-05-08
km-stand 812

Inmiddels al één keer getankt en een voorlopig verbruik van ruim 1 op 12 genoteerd.
Dit waren vooral provinciale wegen, snelwegen en wat stadsritten:een beetje alles door elkaar. Geen slecht verbruik voor een nieuwe auto. De 6-bak schakelt prima en soepel.
De Bravo heeft een geweldige wegligging en vering is sportief/comfortabel.
Ook het bedieningsgemak en afleesbaarheid van het dashboard bevalt goed. Ik was snel thuis in het vinden van de meeste knoppen en gegevens. Radio is ook gemakkelijk te bedienen en heeft mooi geluid. ’s Avonds is er mooie en duidelijke dashboard/interieur verlichting. Ook de lichtopbrengst uit de koplampen is bovengemiddeld.
Binnen zijn de handgrepen om de deur open te trekken met een apart lampje verlicht.
Ik heb de auto al een keer zelf gewassen en dan valt ook op dat deze auto van voor naar achteren stevig en solide in elkaar gezet is. Wij krijgen ook heel veel positieve reacties van buren en voorbijgangers over het uiterlijk: en dat is toch ook leuk om te horen!
Het glazen zonnedak biedt veel comfort en frisse lucht als je hem op een kiertje openzet. Ook dit bedien je met een eenvoudige handelingen zonder dat je aandacht lang van het rijden af is.

update-30-06-08
km-stand 3425

Met veel plezier heb ik de afgelopen kilometers gereden en ben zelfs verbaasd dat ik al meer dan 3000 km gereden heb. Autorijden wordt steeds duurder maar ik kan gerust zeggen dat deze auto daar heel veel rijgenot tegenover stelt.

Comfort:
Comfortabel sportief onderstel, zonder bijgeluiden. Goede wegligging waarbij je met het sturen goed voelt wat je aan het doen bent. Koersvast, niet zijwindgevoelig. Sportieve stoelen die vooral in de onderrug en zijdelings voldoende steun geven. Op lange ritten kan ik de lendesteun nog gebruiken die ook verstelbaar is. Oja, die grote kofferbak is bovengemiddeld met zijn 400 liter!

Prestaties:
Geweldige trekkracht waarbij ik moet opmerken dat ik in het dagelijks verkeer daar nog niet veel gebruik van maak. Ik heb ondertussen wel al 100 kilometer met de caravan gereden (caravan geladen 1150 kg) en dat ging prima.Vooral vanuit stilstand merk je het verschil aan trekkracht met mijn vorige auto (1.6 16v zonder turbo) en in alle versnellingen kan ik goed doortrekken.Op vlakke wegen rij ook nog in zijn 6.Nog steeds een goede wegligging ook met een caravan.

Betrouwbaarheid:

Alles voelt solide en degelijk aan,zowel in als exterieur.
Nog geen klachten of problemen. Alleen blijft soms de richtingaanwijzer langer hangen dan ik wenselijk vind als ik uit een bocht kom.

Gebruikskosten:
Gemiddeld verbruik is tot nu toe 1 op 12,4.Dit is een mooi cijfer aangezien hier veel stadsritten bij zitten.


update-25-08-08
km-stand 9250

Wij zijn net terug van onze zomervakantie dus het wordt de hoogste tijd voor een update. Ruim 3 weken lang zijn wij op pad geweest met onze Bravo met daarachter een caravan die geladen ongeveer 1150 kg weegt. De reis ging door Duitsland naar Karinthië in Oostenrijk en daarna reden wij door naar Italië naar de kust bij Rimini. Wij hebben op passen gereden met een stijgingspercentage tot 13%.

Comfort:
Op lange ritten blijken de stoelen in de Bravo net zo lekker te zitten als ze er ook uit zien. Ik heb op lange ritten, in veel auto\'s, gauw last van mijn onderrug. Maar in de Fiat heb ik daar nauwelijks last van.Ik maak dan nog geeneens gebruik van de lendesteun die extra op de bestuurdersplaats zit. Het dashboard is prachtig vormgegeven en is eigenlijk heel overzichtelijk en duidelijk in gebruik. Het is in het begin gewoon even wennen nadat wij jarenlang in Seat,Renault en Peugeot hebben gereden.
De Bravo doet zijn werk super stil onder alle omstandigheden. Geen motorlawaai,geen piepjes of kraakjes...zelfs niet op soms slechte Italiaanse binnenwegen.
Glazen dak biedt extra ventilatie tijdens de lange ritten en dat is prettig.

Prestaties:
Prestaties zijn indrukwekkend óók met de caravan. Kruissnelheden van rond de 100 km per uur zijn makkelijk te halen in de 6e versnelling. Bij flink klimmen in de heuvels schakel ik (soepel)terug naar 5 of 4 en blijf ik nog 80 km per uur halen. Het turbo-fluitje komt regelmatig bijspringen. Maar als het echt steil gaat worden, op bergpassen bijvoorbeeld, nou dan is de Bravo pas echt in zijn element. De Fiat doet het fluitend..... letterlijk en figuurlijk.
Wegligging is fantastisch en de kracht van de motor wordt feilloos en comfortabel naar de voorwielen overgebracht zonder neiging tot wielspin.

Betrouwbaarheid:
Voorlopig heb ik niets te klagen. Alles functioneert zonder storingen,piepjes of andere bijgeluiden. Materialen in interieur blijven ook mooi en zijn goed behandelbaar(schoonmaken). Echt een klasse auto!

Gebruikskosten:
Benzine-verbruik was met caravan gemiddeld 1 op 8,7.
Er is geen olie-verbruik.

Update 27-11-08
km-stand 17000 km

Comfort:
Het wordt (gelukkig) ééntonig maar dit is een hele sportieve comfortabele ruime auto. Het sturen en schakelen is een feest in deze auto en ik snap nog steeds niet dat er in sommige testen van de nieuwe Bravo dit als een minpunt wordt aangegeven. Deze auto biedt zoveel waar voor zijn geld in deze klasse.Ik kan iedereen adviseren op zijn minst een proefrit te gaan maken mocht je op zoek zijn naar een auto uit de \"golf-klasse\".

Prestaties:

Veel power ook bij lage toeren en stille motor dankzij de 6 versnellingen.

Betrouwbaarheid:

Géén waarschuwende storingslampjes,geen kraakjes of rammeltjes. Alles werkt en voelt solide en duurzaam.

Gebruikskosten:

Motor is al lekker ingereden en wij verbruiken nu gemiddeld 1 op 14!(zonder caravan)
geen olie verbruik ( ik peil zelf om de zoveel maanden)

update 16-02-2009

  • 22.000 km
  • 16 februari 2009

Comfort:
Heerlijke stoelen ook op lange afstanden.
Stille motor,soepel schakelen,heerlijke (mee)rijdersauto.Grote kofferbak!

Prestaties:
Stil,snel,souplesse,zuinig.

Betrouwbaarheid:
Geen klachten of storingen aan motor,in- en exterieur.

Gebruikskosten:
Inmiddels ook al een wintersport vakantie gereden met deze Fiat met ski-koffer op het dak en auto vol geladen.Verbruik: 1 op 12:5.
De winterbanden zijn wel iets smaller en minder laag als de zomer banden/velgen. Dus dat beïnvloedt wel het verbuik gunstiger.
Bij dagelijks gebruik hier verbruikt de Bravo 1 op 13,7.
Actieradius is gemiddeld 650 a 700 km.

Problemen:
probleemloos!
OjA, het aanschaffen van een witte lakstift schijnt heel moeilijk te zijn.Ik wacht er al een half jaar op!

update 10-06-2009

  • 30.500 km
  • 10 juni 2009

De Bravo heeft al 30.000 km versleten en wij zijn 1 jaar verder.
Eerste beurt is ook inmiddels achter de rug (kosten:300 euro).
Ik ben nog steeds heel enthousiast en super tevreden over mijn Fiat Bravo. Ik heb 30.000 probleemloze kilometers achter de rug. Geen rammeltjes,storingen of controlelampjes die onnodig gingen branden of piepen. Een fijne,sportieve, ruime en zuinige reisauto.
Hij voldoet aan al mijn wensen en aangezien ik hem privé bezit, ook nog goed betaalbaar. Al blijft 25.000 euro ( inclusief wat extra optie's)nog een smak geld.
Lakstift is intussen leverbaar dus ik heb al wat steenslag-schade bijgewerkt. Er deed zich wel een mankement voor aan het zonne-hemeltje dat voor het glazen dak hangt. Dit wordt vandaag verholpen door de dealer. Zowel de dealer in Goes (waar de auto gekocht is) als de dealer in Oud-Beijerland zijn vriendelijk en behulpzaam.

Comfort:
Fijne sportstoelen met goede zijdelingse steun en ook voor onderrug. Stille motor. Vering is sportief comfortabel. Tijdens het rijden met caravan zakt de auto achter niet veel in de veren wat de wegligging ten goede komt.

Prestaties:
Stil,snel,souplesse,zuinig.

Betrouwbaarheid:
Geen klachten of storingen aan motor,in- en exterieur.

Gebruikskosten:
Jaarlijkse beurt kostte 300 euro. Inmiddels rijd ik weer met brede zomerbanden maar nu na 30.000 km is het verbruik nog gunstiger geworden. De Bravo verbruikt nu gemiddeld 1 op 13.

Problemen:
Verder geen problemen!

the story continues

  • 65.000 km
  • 2 november 2010

Afgelopen juni heeft de Bravo zijn 60.000 km beurt gehad.
Er zijn geen klachten of problemen geweest het afgelopen jaar.Af en toe een lampje vervangen, meer niet.
Ik ben op de wintersport geweest in februari met de Bravo. Het blijft een fantastische reisauto. Deze zomer zijn wij met de caravan naar Noorwegen en Zweden gereist.
De caravan is groter dan het exemplaar dat op de foto staat.
Op de foto staat een Home-car 3.90 maar inmiddels kamperen wij al 2 jaar met een Home-car 4.50 die geladen wordt tot ongeveer 1200 kg.Een goede combinatie waarbij zoveel mogelijk de 6e versnelling wordt gebruikt.
De materialen binnen in de Bravo blijven er goed uit zien(bekleding en dashboard).
Verbruik is gemiddeld 1 op 13,5(zonder caravan).
Ik moet goed nadenken of er nog minpunten zijn want ik ben nog steeds uitermate tevreden over deze auto. Nou vooruit; de vering mag iets comfortabeler, die is een beetje stug. Verder weinig te klagen en ik ben best wel een zeikerd qua auto's......

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Fiat Bravo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Fiat Bravo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Fiat Bravo 1.4 Corporate

    Fiat Bravo 1.4 Corporate

    • 2009
    • 201.742 km

    € 2.995

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet Edizione Prima

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet Edizione Prima

    • 2008
    • 258.694 km

    € 2.550

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet Ed. Sport 2007 Grijs Airco/Cruise/Bluetooth

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet Ed. Sport 2007 Grijs Airco/Cruise/Bluetooth

    • 2007
    • 190.765 km

    € 2.499

Meer Fiat Bravo occasions

Lezersreacties (34)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Fiat Bravo specificaties
  • Fiat Bravo occasions
  • Fiat Bravo video's
Advies en informatie
  • Fiat Bravo tests
  • Fiat Bravo gebruikersreviews
  • Fiat Bravo index
PREMIUM
Fiat 500 - Koopwijzer

Fiat 500 - Koopwijzer

Youngtimers zijn er te kust en te keur. Eén van de youngtimers in spé is de Fiat 500, dé troetelauto...

Lees meer
 

Fiat Bravo reviews

  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 16v Dynamic (2007)

    Fiat Bravo 1.4 16v Dynamic (2007)

    4
    • 8 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport Plus (2009)

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport Plus...

    5
    • 10 april 2019
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport (2009)

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport (2009)

    • 19 april 2018
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120 Edizione Sport (2007)

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120 Edizione Sport...

    3
    • 28 november 2016
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 16v Dynamic (2007)

    Fiat Bravo 1.4 16v Dynamic (2007)

    11
    • 13 juli 2016
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.9 16v Multijet 115 Dynamic (2007)

    Fiat Bravo 1.9 16v Multijet 115 Dynamic...

    • 11 juli 2016
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport (2008)

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport (2008)

    2
    • 26 juli 2015
meer reviews
Fiat Bravo 1.4 T-Jet – 2009 – 371.422 km - Klokje Rond

Fiat Bravo 1.4 T-Jet – 2009 – 371.422 km - Klokje Rond

Als je bedenkt hoe weinig Fiats Bravo er zijn verkocht, is het nog opvallend hoe vaak je hem...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Fiat Bravo 1.4 T-Jet – 2009 – 371.422 km - Klokje Rond

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet – 2009 – 371.422 km...

    • 28 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 S (1997)

    Fiat Bravo 1.4 S (1997)

    10
    • 30 december 2019
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 16v Dynamic (2007)

    Fiat Bravo 1.4 16v Dynamic (2007)

    4
    • 8 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport Plus (2009)

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport Plus...

    5
    • 10 april 2019
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 16v 140 Sport (2011)

    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 16v 140 Sport (2011)

    9
    • 3 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport (2009)

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport (2009)

    • 19 april 2018
  • Fiat Bravo - 2007 - 448.543 KM - Klokje Rond

    Fiat Bravo - 2007 - 448.543 KM - Klokje...

    89
    • 13 november 2017
Merk
Merk
  • Fiat Ducato - Camper Op de Brug

    Fiat Ducato - Camper Op de Brug

    15
    • 15 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Barchetta 1.8 16v Dynamic (2005)

    Fiat Barchetta 1.8 16v Dynamic (2005)

    4
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Fiat Tipo - Back to Basics

    Fiat Tipo - Back to Basics

    72
    • 7 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat 500e 42kWh Icon (2021)

    Fiat 500e 42kWh Icon (2021)

    9
    • 6 mei 2022
  • Nieuws
    Fiat 500L krijgt in 2024 elektrische opvolger

    Fiat 500L krijgt in 2024 elektrische opvolger

    32
    • 29 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Fiat 500 met kleinste accu nu ook als 3+1

    Elektrische Fiat 500 met kleinste accu...

    46
    • 21 april 2022
  • Nieuws
    Fiat 125 (1969) - In het Wild

    Fiat 125 (1969) - In het Wild

    40
    • 18 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden