Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120 Corporate (2008)

autoreview

Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120 Corporate (2008)

Signalement

UitvoeringBravo 1.4 T-Jet 16v 120 Corporate
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf75 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De Fiat is mijn eerste leaseauto. Ik twijfelde eerste tussen de Focus en 308 maar na dat ik de Fiat in het echt had gezien was ik verkocht. Het design is veel mooier en de afwerking binnenin is van een veel hoger niveau als de concurenten.

Moet wel toegeven dat de Focus net iets lekkerdere wegligging heeft.

Ik heb er nu 5600km opzitten en in heb dusver nog geen enkele probleem gehad (los van een kapotte buitenspiegel door vandalisme - best een dure grap)

De auto is geleverd met Blue and Me en navigatie. Blue and Me werkt redelijk goed al lijkt de spraakherkenning wat problemen met mijn zachte G te hebben. Ik kan dus geen vrienden met een G in de naam bellen.

en dan eerst voor de nadelen:

Het geld van de navigatie kun je beter aan een Tomtom uitgeven. Deze is gewoon slecht. Kan het niet beter maken. Instellen werkt omslachtig en is enorm traag. Kijk je ook maar naar het gaspedaal en hij geeft een melding dat je niet rijdend het navigatiesysteem kunt instellen, en je kunt weer opnieuw beginnen. Point of interests werken niet goed. Ze zijn dus gewoon niet Zichtbaar. je moet ze een voor een afgaan tot je de juiste hebt. Gisteren reed ik vanuit Alkmaar terug naar Maastricht en volgens de borden boven de weg was het nog 200km. Volgens het navigatiesysteem nog 112km. Aankomsttijd klopte ook niet.

Het zicht rondom is bar slecht. De eerste week had ik al bijna 2 aanrijdingen omdat er iemand in mijn dode hoek zat. Kwestie van wennen maar toch vervelend. Parkeersensoren zijn ook echt aan te raden (standaard op de corporate editie)

Benzinegebruik is vrij hoog. 1 op 10 op de autoweg. Een stuk hoger dan genoemd door de fabrikant. (lang leve de tankpas!)

De voordelen:
Design is echt mooi. Afwerking binnenin is echt een hoger niveau dan de concurent. De auto rijdt super. ik rijd best grote stukken (regelmatig naar de andere kant van het land) en ik heb nooit pijn in mijn rug. De ruimte achterin is genoeg voor een volwassene. De auto ligt lekker op de weg en trekt lekker op. Hij is tot dusver ook lekker betrouwbaar. Geen rammeltjes of niks.

Voor zijn prijsklasse heeft deze veel opties.
Al met al ben ik best tevreden.



  • 15.600 km

Na 15k km's beginnen er wat kleine dingen te storen. Het slechte materiaalgebruik. De afwerking ziet er netjes en duur uit maar de deurbekleding slijt heel snel (witte vlekken en krasjes) en de roosters van de ventilatie zijn op minder dan een jaar verkleurd van zwart naar LEGERGROEN!. Erg slecht van Fiat (en bovendien erg lelijk).

Dde Blue and Me heeft wat bugs. de USB stick wordt soms vergeten. Enige manier om hem weer aan de gang te krijgen is enkele mappen te renamen. Aangezien er al tijden geen updates meer zijn geweest denk ik niet dat ze het gaan oplossen.

Foto's van de verkleurde ventilatieroosters zijn bijgevoegd. (de buitenste 2 ronde zijn ook verkleurd)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.