Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120 Corporate (2008)

autoreview

Fiat Bravo
Fiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat Bravo

Signalement

UitvoeringBravo 1.4 T-Jet 16v 120 Corporate
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst1.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 1.500 km

Twee weken geleden hebben we de Fiat Bravo 1.4 T-Jet (120pk) Corporate opgehaald bij de dealer. De auto heeft de kleur Tango Red (felrood, geen metallic) en is bovenop de standaard Corporate uitvoering uitgevoerd met de volgende opties:
- Lendensteun bestuurdersstoel
- Automatisch inklapbare buitenspiegels
- Blue & Me systeem (zonder navigatie)
- Hoofdsteunen met anti-whiplash voorziening
- Sierstrips aan de onderkant van de ramen (zoals op de Sport-editie)

Inmiddels hebben we 1500 km gereden en de auto bevalt in één woord geweldig. Goede wegligging, prachtig interieur en exterieur, prettige besturing en vooral veel multimedia aan boord. In het begin was het even wennen om alle knoppen en menuopties te doorgronden maar inmiddels is het helemaal duidelijk.

Wat kleine puntjes die me opvallen:
- In het begin moest ik nog erg wennen aan het motorgedrag bij het optrekken: als je vol gas geeft gebeurt er in eerste instantie weinig maar bij ongeveer 2000 toeren merk je dat je (spreekwoordelijk) in je stoel gedrukt wordt en pas écht vooruit gaat. Inmiddels weet ik dat iets gevoeliger gas geven veel beter werkt en de auto is dan ook niet stoterig meer.
- T.o.v. de Fabia vallen me twee kleine dingen op: in de Bravo mis ik een dagteller die zichzelf reset nadat de motor een aantal uur niet heeft gelopen; en om de ruitenwisser eenmalig te laten bewegen moet ik in de Bravo de hendel omhoog duwen, dit vind ik ergonomisch niet zo handig (in de Fabia en andere VW auto\'s is dat omlaag).

Deze review zal ik blijven bijwerken met onze ervaringen en ik zal binnenkort ook foto\'s toevoegen. Voorlopige conclusie: super(mooie!) auto!

PROBLEMEN

  • 1.500 km

Nog geen problemen!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.