Fiat Bravo 1.4 SX (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Bravo 1.4 SX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 70.500 km |
KM-stand laatst | 100.200 km |
ERVARINGEN
- 100.200 km
Na een lange zoektocht is deze auto mijn keuze geworden. Ik heb nog gekeken naar een brava (niet mooi en te groot), een almera (te saai) en een bravo jtd (mooi, maar louche verkoper). Deze bravo is de eerste auto die ik bezocht in mijn zoektocht en het was liefde op het eerste gezicht.
Natuurlijk van te voren veel research gedaan op internet naar een goede vervanger van mijn 106 (verschrikkelijke auto). Overall sprak de bravo mij het meest aan; goede kwaliteit met een schitterend design.
Mijn Bravo was bij aankoop al af: spoilertje, erg mooie velgen en nog wat kleine dingetjes. En natuurlijk airco wat natuurlijk niet meer mag ontbreken.
Voordelen:
- Design; elke keer als ik mijn auto zie denk ik: wat een schitterende voiture
- Niet zo burgerlijk als een Astra, Golf etc.
- Airco
- Comfort
- Goede wegligging bij hoge snelheden
Nadelen:
- Verbruik (lange stukken 1:13, korte stukken 1:10)
- Wellicht een oorzaak van bovenstaande: de motor maakt bijna 4000 toeren bij 120 km/h.
- Matige verlichting (H1) (opgelost met HQ-philips lampen)
PROBLEMEN
- 100.200 km
Bij de aanschaf direct de distributieriem laten vervangen (300,-)
Bij 80.000 een kleine beurt en de banden van achter naar voor laten leggen en vice versa.
Bij 80.000 ook een afneembare trekhaak gemonteerd die ik voor een zacht prijsje via via heb kunnen bemachtigen.
- April 2008: thermostaat kapot, 190 euro
- April 2008: bosch aeroblade ruitenwissers voor gemonteerd, 25 euro
- Juni 2008: storing in electronica, bleek accu te zijn, 160 euro
- Juni 2008: ruitenwisser achter defect, beetje wd40 en gefixt
- Juni 2008: mijn gecupte band vervangen door exact dezelfde band (comfort is gestegen), inclusief balanceren van overige banden, 50 euro
- Juli 2008 (97500km): Grote beurt, APK, multiriem, airco gereinigd, ruitenwisser achter. 550 euro.
Update 28 augustus: Inmiddels staat de teller op 100200. Auto rijdt nog steeds, \'slechts\' 2 probleempjes mee gehad: de veer van de motorkap had het begeven (2 euro op de sloop) en de vsnaar piept af en toe (niets ernstigs volgens dealer). Heb afgelopen weken in diverse andere auto\'s gereden welke een alternatief zouden kunnen zijn voor een Bravo (mazda 323, toyota yaris), maar de Bravo blijft toch wel de beter keuze qua comfort en design!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.