Fiat Bravo 1.4 SX (1998)

autoreview

Fiat Bravo 1.4 SX (1998)

Signalement

UitvoeringBravo 1.4 SX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf70.500 km
KM-stand laatst100.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 100.200 km

Na een lange zoektocht is deze auto mijn keuze geworden. Ik heb nog gekeken naar een brava (niet mooi en te groot), een almera (te saai) en een bravo jtd (mooi, maar louche verkoper). Deze bravo is de eerste auto die ik bezocht in mijn zoektocht en het was liefde op het eerste gezicht.
Natuurlijk van te voren veel research gedaan op internet naar een goede vervanger van mijn 106 (verschrikkelijke auto). Overall sprak de bravo mij het meest aan; goede kwaliteit met een schitterend design.

Mijn Bravo was bij aankoop al af: spoilertje, erg mooie velgen en nog wat kleine dingetjes. En natuurlijk airco wat natuurlijk niet meer mag ontbreken.

Voordelen:
- Design; elke keer als ik mijn auto zie denk ik: wat een schitterende voiture
- Niet zo burgerlijk als een Astra, Golf etc.
- Airco
- Comfort
- Goede wegligging bij hoge snelheden

Nadelen:
- Verbruik (lange stukken 1:13, korte stukken 1:10)
- Wellicht een oorzaak van bovenstaande: de motor maakt bijna 4000 toeren bij 120 km/h.
- Matige verlichting (H1) (opgelost met HQ-philips lampen)

PROBLEMEN

  • 100.200 km

Bij de aanschaf direct de distributieriem laten vervangen (300,-)

Bij 80.000 een kleine beurt en de banden van achter naar voor laten leggen en vice versa.
Bij 80.000 ook een afneembare trekhaak gemonteerd die ik voor een zacht prijsje via via heb kunnen bemachtigen.

- April 2008: thermostaat kapot, 190 euro
- April 2008: bosch aeroblade ruitenwissers voor gemonteerd, 25 euro
- Juni 2008: storing in electronica, bleek accu te zijn, 160 euro
- Juni 2008: ruitenwisser achter defect, beetje wd40 en gefixt
- Juni 2008: mijn gecupte band vervangen door exact dezelfde band (comfort is gestegen), inclusief balanceren van overige banden, 50 euro
- Juli 2008 (97500km): Grote beurt, APK, multiriem, airco gereinigd, ruitenwisser achter. 550 euro.

Update 28 augustus: Inmiddels staat de teller op 100200. Auto rijdt nog steeds, \'slechts\' 2 probleempjes mee gehad: de veer van de motorkap had het begeven (2 euro op de sloop) en de vsnaar piept af en toe (niets ernstigs volgens dealer). Heb afgelopen weken in diverse andere auto\'s gereden welke een alternatief zouden kunnen zijn voor een Bravo (mazda 323, toyota yaris), maar de Bravo blijft toch wel de beter keuze qua comfort en design!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.