Fiat Bravo 1.4 16v Dynamic (2007)

autoreview

Fiat Bravo
Fiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat Bravo

Signalement

UitvoeringBravo 1.4 16v Dynamic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf4.680 km
KM-stand laatst63.210 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fiat Bravo = Bravo!

  • 63.210 km

Kreeg 1 januari 2008 deze Fiat Bravo in mijn mik geschoven.
Had nog geen ervaring met Fiat tot nu toe, dus dat was spannend.
De auto oogt mooi met de opgaande raam lijn, brede schouders en stoere verfijnde neus. Ik vind hem echt smoel hebben van voren.

Dit is nog steeds een voorloop wagen i.v.m. bestel stop auto's bij mijn werkgever, maar ik ben deze wagen steeds meer gaan waarderen.
De motor is eigenlijk te licht met 90 pk, je moet hem op toeren houden want onder de 3000 rpm doet ie weinig. Tussen de 3000 en 4800 rpm gaat ie best wel redelijk. Dit doe ik dan ook echt pas als de olie redelijk tot goed warm is. Zou echt voor de turbo gaan als ik hem definitief zou bestellen. Rij zo ongeveer 500 km woon-werk verkeer en ben twee keer met de Bravo op vakantie geweest. 1 x Noord Portugal en 1 x Cornwall, UK. daarbij heb ik een verbruik gerealiseerd van ongeveer 1 op 13 a 14. Voor zo'n wagen en met deze krachtbron alleszins redelijk. Af en toe zag ik de trip over de 1000 km gaan op de lange afstand. Volgens mij een 60 liter tank.
Verder is het torretje lekker stil voor een 1400, loopt als een naaimachientje.

De stoelen zitten prima, op de lange vakantie ritten soms wel gezondigd qua rijtijden besluit, te meer omdat de stoelen goede steun bleven geven, waardoor ik niet hoefde te wisselen.

Afwerking dik in orde, stevig dashboard en zit goed in elkaar, carbon achtige look en een enorme boekenplank onder de voorruit.
Verder klinkt de stereo ook prima, de CD pakt ook CD(R(W)) disks en ik heb i.s.m. de lokale FIAT dealer een ISO kabel getrokken voor aansluiten van mijn iPodje. Toen de dealer achter deze mogelijkheid was, (een AUX mogelijkheid op de radio), schaften zij meerdere kabels aan zodat ze in de toekomst ook klanten kunnen helpen met deze vraag.
De speakers in de deuren hebben een fraaie strakke bas.

Enige punten qua onderhoud: 30.000 km:
- krakende rechter zijruit bij naar beneden en boven laten gaan (verholpen door garage)
- Knik of tik in koppelingspedaal (ten dele verholpen maar valt mee te leven)
- Lampje intermitterend branden in de kachel, verholpen door garage.
- Richtingaanwijzer vanuit bocht naar rechts niet terugkerende naar rust positie. Niet opgelost door garage. Dit was vermoedelijk gemold door een eerdere huurder van de wagen.

60.000 km:
- Richtingaanwijzer vanuit bocht naar rechts niet terugkerende naar rust positie. Nu wel opgelost door garage, onderdeel moest uit Duitsland komen. Naar tevredenheid opgelost.

Verder algeheel wel tevreden, alleen meer potente motor en lichtmetaal eronder zou ik willen zeggen.

Qua kosten kan ik weinig zeggen, is nogmaals een leasewagen en kosten zijn derhalve vast.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.