Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 PopStar (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 PopStar |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand laatst | 95.000 km |
Eerste ervaringen met de 500X
- 1.000 km
Op 18 januari is de 500X onze nieuwe auto geworden.
Na bijna 13 jaar en 250.000 km in onze geweldige Multipla is dat een behoorlijke verandering, zeker in ruimteopzicht.
De 500X stond al langer op ons lijstje en toen naast de 2018 update ook de % BTW-actie kwam hebben we de knoop doorgehakt. We hebben gekozen voor de 1.4 Multiair Popstar DCT die we met het Business pakket, verwarmde stoelen en een dakreling voor ons compleet hebben gemaakt. Onze Lounge dus.
Hoewel we nog weinig hebben gereden kunnen we toch al een eerste indruk geven.
En die is zeer positief. De auto, 2018 model, rijdt lekker stevig, is geruisloos en lekker pittig. De hoge uitstekende zit is prima. Over de automaat met zijn dubbele koppeling zijn we zeer te spreken. Dat is echt een genoegen. Je kunt ook nog schakelen met de flippers of de pook, wel grappig.
Easy entry is ook handig en het nieuwe infotainment en DAB draagt bij tot het genot. De parkeersensoren zijn natuurlijk ook praktisch.
Dat we ruimte hebben ingeleverd t.o.v. de Multipla is een open deur. Met ons tweetjes en de hond is het echter prima toeven.
Tot nu zijn zijn we zeer tevreden.
Op naar de 10.000 km
- 9.000 km
Nog even geduld.
Bij 10000 km maken we weer de balans op van deze fijne auto.
Fijne auto
- 11.000 km
Wij rijden nu bijna 9 maanden met onze FIAT 500X. Het klinkt misschien overdreven maar ik stap steeds met groot plezier in deze auto.
Wij rijden een mix van stads, lokale en autowegen en we hebben ook een vakantie met caravan er op zitten.
De auto heeft een prima hogere zit, rijdt lekker stevig, en heeft dankzij de 140 PK een levendig karakter. De automaat verhoogt het rijcomfort.
Maar wat vooral opvalt is de geruisloosheid, ook bij hogere snelheden.
Dat maakt deze auto heel comfortabel.
Het benzineverbruik heb ik diverse keren bijgehouden en komt uit tussen de 1:14 en 1:12. Als je flink op het gas gaat valt het ongunstiger uit.
Deze auto vindt een pittige rijstijl wel lekker, zo komt dat op mij over.
Als caravantrekker (onze caravan weegt tegen de 1200 kg) is de 500X uitstekend uit de verf gekomen.
Met de combinatie automaat, cruise control en 140 pk rijdt dat zeer comfortabel.
Zijn er dan geen minpunten? Jawel
De benzinetank had groter mogen zijn. Zeker met de caravan erachter sta je vaak bij een tankstation.
We zijn tot nu toe uiterst tevreden over de 500X. De Multipla die we hiervoor reden is inmiddels uit ons vizier verdwenen.
Heerlijke auto
- 22.500 km
Inmiddels heeft onze 500X er ruim 22000 km opzitten, hij heeft een kleine controle gehad en doet wat hij moet doen.
Het blijft een groot plezier om met deze auto onderweg te zijn.
De auto is prima gemotoriseerd en met de automaat is dat een prima combinatie.
De zit is prima, lekker hoog, en de geruisloosheid is uitstekend.
Het enigste minpuntje(heb ik al eerder gemeld) is de kleine benzinetank al ben ik daar nu wel aan gewend.
Op naar de 30.000 km.
Uiterst tevreden.
- 36.000 km
Geen nieuws is goed nieuws.
We rijden zoals al eerder gemeld in een fijne auto. Nog geen enkel probleem mee gehad.
Een kort bericht dus.
Probleemloze fijne auto
- 51.000 km
Onze 500X is inmiddels de 50000 km gepasseerd. Hij heeft een kleine beurt gehad en functioneert prima. Tot nu toe geen enkele onvolkomenheid, hij blijft lekker geruisloos, de automaat voldoet prima.
Wij vinden het een heerlijke auto.
Het verbruik ligt rond de 1 op 13,5 km gemeten over ruim 30000 km.
In het huidige 100 km regime ligt dat tussen de 1 op 16 en 1 op 18 km.
Ook daar zijn wij tevreden over.
Samenvattend: Zeer tevreden met onze 500X
60000 km
- 61.300 km
Vandaag heeft onze 500X de 60000 beurt ondergaan.
Zoals ik al had verwacht heeft dat geen bijzonderheden opgeleverd.
Er was niets op te merken, alles is OK.
De (voor)banden zijn nog niet aan vervanging toe. Nou is mijn rijstijl niet bepaald bandenvretend.
Het 100 km regime pakt gunstig uit voor het verbruik. Omdat ik vaak langere autowegritten rijd word ik daar wel blij van.
1 : 18 is geen uitzondering.
Al met al blijft het een lekker rijdende auto waar ik nog lang plezier van hoop te hebben.
Probleemloos
- 75.000 km
De 500X houdt zich voortreffelijk en het blijft een lekker rijdende auto. bij de 75.000 km-beurt(geen probleem) worden de voorbanden vervangen(Vredestein 4-seizoenenband). De achterbanden rollen nog wel een tijdje mee. Al met al goede berichten dus.
Een nieuw gezicht.
- 95.000 km
Op 23 januari 2023 neem ik de volgende 500X in bezit en gaat onze oude vertrouwde 500 X de showroom in om een nieuwe eigenaar te vinden.
De auto heeft ons 5 jaar veel plezier gegeven, zonder problemen.
Onze “nieuwe” 500X is een Cross uitvoering, een jaar jonger en 45.000 op de teller. Het is een Importauto(Duitsland) die goed is voorzien van opties, de 1330 cm motor(150 pk) en een mooie afneembare trekhaak.
De auto mag 1450 kg trekken, dat worden leuke ritten met de caravan.
Inmiddels heb er er zo’n 2000 km mee gereden, tot volle tevredenheid.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Met €14.000 op zoek naar drie gebruikte compacte SUV’s met X-factor

Zo komt de Fiat 500X uit de 100.000 kilometertest van AutoBild

Fiat 500X 1.6 Multijet 16V 120 Lounge - Klokje rond Special

Fiat 500X - Opel Crossland X

Fiat 500X 1.3 Multijet 16v 95 (2016)
