Fiat 500 TwinAir 105 S (2016)

autoreview

Fiat 500
Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500CFiat 500C

Signalement

Uitvoering500 TwinAir 105 S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf22.500 km
KM-stand laatst22.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldige auto Fiat 500 S 105 pk (120pk Savali)

  • 22.500 km

Na mijn Fiat 500 C 85 pk en Fiat 500 C S 80 pk, heb ik altijd behoefte gehad aan een betere comfort/wegligging verhouding en een betere acceleratie in de lage toeren. Op mijn vorige Fiat heb ik Eibach Prokit veren laten monteren waardoor de wegligging verbeterde. Toen de S met 105 pk (zonder C dus) op de markt kwam was ik er snel bij voor een proefrit. Al snel voelde ik dat de verhouding wegligging/comfort met orginele veren en Magneti Marelli schokbrekers nu behoorlijk waren verbeterd, waarschijnlijk ook door de toepassing van een stabilisatorstang aan de achterkant. Ook de acceleratie van 0-100 in minder dan 10 sec. was dik voor elkaar. Met 3000 km op de teller heb ik de demo auto gunstig kunnen kopen.
In het voorjaar heb ik de auto ook nog eens Savali laten tunen, waardoor het vermogen op 120 pk kwam en de prestaties nog van goed naar geweldig verbeterden. Ook het ronde lopen van de motor bij lage toeren en het sterk verminderen van trillingen zoals bij de vorige twee Fiats, was een voordeel.
Als ik ook een nadeel zou moeten noemen dan is het het energielabel dat geen A meer is, maar een C. Maar hier staat tegenover dat de auto veel comfortabeler in het lage toerenbereik rijdt, wat je daardoor makkelijker doet.
Om de wegligging in de toekomst nog wat te verbeteren zit ik na te denken over een set Koni FSD schokbrekers zoals gemonteerd onder de Abarth en ben benieuwd naar de ervaringen van andere rijders!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Fiat 500

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.