Fiat 500 TwinAir 105 S (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 500 TwinAir 105 S |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 22.500 km |
KM-stand laatst | 22.500 km |
Geweldige auto Fiat 500 S 105 pk (120pk Savali)
- 22.500 km
Na mijn Fiat 500 C 85 pk en Fiat 500 C S 80 pk, heb ik altijd behoefte gehad aan een betere comfort/wegligging verhouding en een betere acceleratie in de lage toeren. Op mijn vorige Fiat heb ik Eibach Prokit veren laten monteren waardoor de wegligging verbeterde. Toen de S met 105 pk (zonder C dus) op de markt kwam was ik er snel bij voor een proefrit. Al snel voelde ik dat de verhouding wegligging/comfort met orginele veren en Magneti Marelli schokbrekers nu behoorlijk waren verbeterd, waarschijnlijk ook door de toepassing van een stabilisatorstang aan de achterkant. Ook de acceleratie van 0-100 in minder dan 10 sec. was dik voor elkaar. Met 3000 km op de teller heb ik de demo auto gunstig kunnen kopen.
In het voorjaar heb ik de auto ook nog eens Savali laten tunen, waardoor het vermogen op 120 pk kwam en de prestaties nog van goed naar geweldig verbeterden. Ook het ronde lopen van de motor bij lage toeren en het sterk verminderen van trillingen zoals bij de vorige twee Fiats, was een voordeel.
Als ik ook een nadeel zou moeten noemen dan is het het energielabel dat geen A meer is, maar een C. Maar hier staat tegenover dat de auto veel comfortabeler in het lage toerenbereik rijdt, wat je daardoor makkelijker doet.
Om de wegligging in de toekomst nog wat te verbeteren zit ik na te denken over een set Koni FSD schokbrekers zoals gemonteerd onder de Abarth en ben benieuwd naar de ervaringen van andere rijders!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.