Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ferrari
  • F512 M

Ferrari F512 M (1994)

autoreview

12
Ferrari F512 M (1994)
Anoniem
  • Gebruikersreview
29 april 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringF512 M
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf34.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 28 april 2008

Na een jaar in een Ferrari 328 GTS te hebben gereden vond mijn partner het tijd worden voor een echte snelle auto. De verkoper van de 328, Odijk en Witmer uit Warmond, reed zelf in een 512 TR. De opvolger van de Ferrari Testarossa. 12 cilinders en meer dan 400 PK. Mijn partner wilde deze auto van hem kopen. Toch nog even op internet kijken. Munsterhuis in Enschede had er ook een staan. Een beetje onderhandelen met de zeer vriendelijke verkoper en we hebben een 1993 512 TR gekocht. Rood uiteraard. Tubistyle sportuitlaat.

Met wat gesputter start je de enorme motor op. Koud loopt hij wat onregelmatig. Met een ferme hand moet je hem in zijn versnellingen leggen. Ook de koppeling vergt een gespierde linker kuit!. De eerste kilometers zijn best relaxed. Dit is geen keiharde sportauto, al ziet hij er wel zo uit. Ook het geluid is, hoewel indrukwekkend, minder indringend dan van de 328. Daar had je op lange ritten echt oordoppen voor nodig. Het ontwerp is als je er van houdt fantatisch. Laag en breed, zeer aggressief. De 512 TR lijkt erg op de Testarossa, maar is wat moderner gestyled en is onderhuids erg verbeterd. Het gehele motorblok ligt enkele centimeters lager, waardoor de wegligging is verbeterd. Ook de remmen waren aangepast. Helaas had dit exemplaar geen ABS.

De motor heeft onderin ondanks zijn 5 liter inhoud weinig trekkracht. Als je onder de 3500 toeren blijft is dit geen bijzonder snelle auto. Maar daarboven gebeurt het. Als je doortrekt in de versnellingen dan onstaat er een krachtexplosie waar je de eerste keren een beetje bang van wordt. Doortrekken tot boven de 7000 toeren geeft je echt kippenvel.

Op het circuit kan je pas echt kijken wat deze auto kan. En dat is veel als je naar de wegligging en het vermogen kijkt. Een 360 Modena houdt hem maar net bij. Helaas is de versnellingsbak niet zo fijn en kan je niet terugschakelen met hoge toeren, waardoor je nooit de snelste tijd zult halen op het circuit. Maar uitbreken lukt bijna niet.

Na 2 jaar hebben we wegens veranderende privé omstandigheden afscheid genomen van deze brute wagen. Maar een Ferrari komt er zeker weer in de toekomst.

PROBLEMEN

  • 28 april 2008

Problemen met een oudere Ferrari? Natuurlijk.
- Motor hield in, sputterde. 4x naar de dealer terug.
- Geen oplossing. Uiteindelijk injectienaalden schoongemaakt op tip andere garage.
- Airco tot 4x kapot. Meerdere malen systeem nagelopen en gerepareerd.
- Lampjes branden op het dashboard, wel/geen probleem?

Alles is keurig opgelost door Munsterhuis, werkelijk uitstekende service. Maar het blijft een dure hobby...

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Ferrari F512 M? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ferrari F512 M
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ferrari F512 M specificaties
  • Ferrari F512 M occasions
  • Ferrari F512 M video's
Advies en informatie
  • Ferrari F512 M tests
  • Ferrari F512 M gebruikersreviews
  • Ferrari F512 M index
PREMIUM
Ferrari F8 Spider vs. Porsche 911 Turbo S Cabrio - Dubbeltest

Ferrari F8 Spider vs. Porsche 911 Turbo S Cabrio - Dubbeltest

Een cabrio-duel op het scherp van de snede, het heeft altijd iets onheus. Alsof je niet helemaal...

Lees meer
 

Ferrari F512 M reviews

  • Gebruikersreview
    Ferrari F512 M (1994)

    Ferrari F512 M (1994)

    12
    • 28 april 2008
meer reviews
Test: Ferrari 296 GTB

Test: Ferrari 296 GTB

Ferrari bouwt al decennialang heel veel soorten auto’s. Van hardcore circuitwapens tot vierzits...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
    Merk
    Merk
    • Autosport
      Ferrari-teambaas nog niet onder de indruk van Mercedes

      Ferrari-teambaas nog niet onder de indruk...

      7
      • 24 mei 2022
    • Nieuws
      Ferrari SF90 als krankzinnige F9XX met 1.100 pk

      Ferrari SF90 als krankzinnige F9XX met...

      10
      • 20 mei 2022
    • Nieuws
      Ferrari werkt aan extremere SF90

      Ferrari werkt aan extremere SF90

      2
      • 11 mei 2022
    • Nieuws
      Ferrari SP48 Unica: nieuw en uniek

      Ferrari SP48 Unica: nieuw en uniek

      13
      • 5 mei 2022
    • Nieuws
      Ferrari's SUV Purosangue krijgt ook V12

      Ferrari's SUV Purosangue krijgt ook V12

      • 5 mei 2022
    • Nieuws
      Ferrari boekt forse winst, gros van modellen uitverkocht

      Ferrari boekt forse winst, gros van modellen...

      23
      • 4 mei 2022
    • Autosport
      Ferrari's oppermachtig in eerste vrije training Imola

      Ferrari's oppermachtig in eerste vrije...

      14
      • 22 april 2022

    Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

    Over AutoWeek

    • Klantenservice
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy & Cookiebeleid
    • Cookie instellingen wijzigen
    • Gebruiksvoorwaarden

    Volg AutoWeek

    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • Youtube
    • Podcasts
    • RSS

    Meer AutoWeek

    • Aanmelden nieuwsbrief
    • Contact redactie
    • Colofon
    • Autobrochures
    • Dealergids
    • Klassiekergids

    Overig

    • Adverteren
    • AutoWeek LAB
    • Je auto aanmelden
    • Koppel abonnement
    • Partners
    • Alfa Romeo
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Audi
    • Bentley
    • BMW
    • Cadillac
    • Chevrolet
    • Citroën
    • Cupra
    • Dacia
    • Donkervoort
    • DS
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • Kia
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Lynk & Co
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • MINI
    • Mitsubishi
    • Morgan
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Polestar
    • Porsche
    • Renault
    • Rolls-Royce
    • Saab
    • Seat
    • Skoda
    • Smart
    • Subaru
    • Suzuki
    • Tesla
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo

    © 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden