DS 7 Crossback (2021) #3

autoreview

DS 7 Crossback (2021)

Signalement

Versnellingen8, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst10.899 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn Godin

  • 10.899 km

10 februari was het zover..., ik mocht mijn nieuwe DS-7 E-Tense 225 ophalen. Terug naar mijn oude merk. Ik heb al met veel plezier in de DS-5 hybrid gereden, toen nog onder de vlag van Citroen. Nadat de DS-5 ingeleverd moest worden heb ik achteraf een voor mij verkeerde keuze gemaakt. Ik ben toen een Mercedes CLA-200 gaan rijden. Op zich helemaal geen verkeerde auto maar als je het comfort van DS gewend bent met van die fantastische fauteuils dan is dat toch wel even wennen. Daarnaast is de ruimte op de tweede zitrij in de Mercedes toch wel heel erg beperkt. Al met al had ik er weinig moeite mee om deze in te leveren en te gaan ondervinden hoe DS zich verder ontwikkeld heeft.
Zoals afgesproken stond mijn DS-7 E-Tense op de bewuste datum prachtig gepoetst op mij te wachten. Na een uitgebreide instructie en een vol geladen accupakket kon ik mijn eerste (elektrische) kilometers gaan maken. Dat viel eigenlijk best wel tegen..., 22 kilometer gereden en de auto schakelde over van elektrisch naar benzine. Achteraf gezien viel dit best mee, 10 februari 2021 was een van de koudste dagen van het jaar met zelfs nog de nodige sneeuw op de weg. Nu, met de verbeterde weersomstandigheden kan ik zo’n 35 a 40 Km elektrisch rijden. Inmiddels heb ik er na 4 maanden ruim 10.000 Km mee gereden. Wat een feest! Iedere dag geniet ik weer van deze heerlijk rijdende auto. Het comfort, de souplesse, de fantastische stoelen. (Op aanraden van mijn dealer het comfortpakket genomen) Hierdoor zijn de stoelen elektrisch verstelbaar en kan je de zitting nog verder uitschuiven wat bij mijn lengte van 1.92 m toch wel heel fijn is. Qua vermogen, 225 PK gecombineerd vermogen is ruim voldoende. De DS-7 is niet ontworpen om mee te racen, dit is echt een auto waarin je na een lange werkdag instapt en denkt “Oh lekker, ik mag nog een half uurtje genieten” en dan zoef je heerlijk naar huis.
Het design van het interieur, daar moet je van houden. Ik persoonlijk vind het prachtig met mooi gebruikte materialen en gelukkig ruim voldoende vakjes en opbergruimte welke goed toegankelijk zijn. Daar hebben ze toch wel van geleerd want dat was een groot minpunt van de DS-5.
Al met al ben ik nog steeds heel blij met mijn gemaakte keuze en hoop nog heel veel probleemloze kilometers te gaan maken.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.