Daihatsu Sirion 1.0 12V RTi (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sirion 1.0 12V RTi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 1998 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Pittig autootje, de 1.0 motor presteert prima en draait zonder morren 7000 toeren, daarbij valt het verbruik erg mee wisselend van 1:13 in de stad tot 1:16 op de snelweg.
Het schakelen gaat hakerig maar na een paar kilometer rijden ben je hier ook aan gewend en leg je de versnellingen makkelijk in. Op de snelweg zouden wat extra pk’s welkom zijn maar een snelheid van 140 is het nog goed te doen, ook op topsnelheid (165 op teller) voelt de auto niet onveilig aan.
qua onderhoud zijn de kosten beperkt, 2x distributieriem vervangen, 2keer 4 nieuwe banden en 1x de complete uitlaat zijn de grootste kosten geweest, maar blijft gewoon regulier onderhoud. Wel is het jammer dat je voor bijvoorbeeld een uitlaat alleen originele daihatsu onderdelen kunt krijgen waardoor de prijs vrij hoog kan zijn.
Ander nadeel is dat de auto slecht in de markt ligt en daarom de restwaarde erg laag is, maar des te interessanter is het voor mensen die opzoek zijn naar een gebruikte Sirion.
PROBLEMEN
Airbaglampje brandt bijna continu, na reparatie is ie weer een maandje uit om vervolgens weer vrolijk te gaan branden, schijnt een stekkertje onder de passagiersstoel te zijn die mensen achterin makkelijk los kunnen trappen. Wordt wel steeds kosteloos gemaakt moet ik erbij zeggen.
Klepdekselpakking is lek maar nog niet vervangen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.