Daihatsu Cuore Trendy (1995)

autoreview

Daihatsu Cuore Trendy (1995)

Signalement

UitvoeringCuore Trendy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf55.991 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat ik op 8 augustus 2002 mijn rijbewijs heb gehaald, hebben we deze Cuore op 9 augustus 2002 als 2e auto (we rijden ook nog een Cuore L701 uit 2000, zie my Review) en als 1e auto voor mij aangeschaft.

De wegenbelasting kost maar Euro 9 per maand, en ook de verzekering is goedkoop.

Ten opzichte van de L701 die mijn vriend rijdt is deze L501 groter qua kofferruimte (scheelt bijna 30 liter).
Wel mis je een dashboardkastje dat gesloten kan worden.
Daarnaast vallen de origineel smalle bandjes tegen, daarom zijn ze 16/12/02 vervangen door originele Daihatsu velgen met maat 165/55/13.

Het verbruik valt wel heel erg mee, met autobaan en veel korte stukjes konden we een verbruik noteren van 1 op 19,8 dus nooit een diepe aanslag op je beurs.

PROBLEMEN

Uiteraard gaat er net als bij alle auto´s wel eens iets kapot. Bij aflevering is de motorsteun vervangen, zodat de wagen nu bijna niet meer hoorbaar is. Verder hebben we alleen maar genot van deze wagen gehad.

Maar Daihatsu is de keuze voor Japanse perfectie, dus zal er waarschijnlijk ook niks noemenswaardig komen.

Deze heeft al na een half jaar het veld mogen ruimen voor een Daihatsu Applause 1.6 Tokyo van augustus 1996. (zie My Review) Dit vanwege de zeer gunstige inruilprijs die we kregen. En op 25 juli 2003 hebben we de applause weer ingeruild voor een 1998-er Sirion Xti die ook op deze site staat.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.