Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cuore 1.0 Premium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Afgelopen zaterdag hebben wij onze trouwe Sirion ingeruild voor z`n kleine broertje de Cuore. Het is een Premium uitvoering met als extra opties airco, lichtmetalen velgen met sportonderstel en een opberglade onder de bijrijdersstoel.
De reden voor deze keuze is het verrassend ruime interieur van de Cuore. Door de verschuifbare achterbank ben je zeer flexibel. Ook de gebruikskosten waren een overweging. Tel daarbij het vlotte uiterlijk en de keus was snel gemaakt.
Voor het overige zal de tijd het uit moeten wijzen. Als er wat meer kilometers gereden zijn zullen we daar uitgebreid dieper op in gaan.
Een klein minpuntje vinden wij nu al wel de stand van de hoofdsteunen voorin. Deze staan nogal schuin naar voren en zijn niet te verstellen.
Tot zover deze introductie. Bij +/- 1500km volgt er een update.
Update 14-07-2008:
Na ruim 1000km vallen een aantal dingen positief op. Als eerste het weggedrag.
Dit is niet slechter dan dat van mijn vorige auto. Als u overweegt een Cuore aan te schaffen, zou ik zeker LM-velgen meenemen in die overweging. Hierbij wordt namelijk ook een extra stabilisator stang gemonteerd. Wel is hij iets stugger geveerd, maar niet oncomfortabel.
Verder ben ik goed te spreken over de prestaties. De auto is vlotter dan ik verwacht had. Zelfs met 4 volwassenen aan boord heb je niet het idee vermogen tekort te komen. Het is natuurlijk geen sportauto, maar je kan heel goed met het verkeer meekomen. Het verbruik blijft daarbij toch heel behoorlijk.
Ook is het verbazend hoeveel binnenruimte er is bij deze buitenmaten.
Mijn carpoolers hebben meer beenruimte dan in mijn vorige auto.
Als laatste het verbruik. Over de eerste 1000km is het verbruik gemiddeld 1:19,2 geweest. Dit is met airco aan en regelmatig met 4 personen aan boord.
De verwachting is dat na wat meer kilometers dit makkelijk boven de 1:20 uit moet kunnen komen.
Tot op heden geen spijt gehad om een slagje kleiner te gaan.
Bij +/- 15.000km of als er bijzonderheden zijn volgt een update.
PROBLEMEN
Geen.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Test: Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto - Renault Twingo - Opel Agila - Suzuki Alto - Nissan Pixo

Test: Chevrolet Spark - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Hyundai i10 - Opel Agila - Peugeot 107

Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2009)

Test: Suzuki Alto - Citroën C1 - Renault Twingo - Daihatsu Cuore - Ford Ka - Hyundai i10

Daihatsu Cuore 1.0 12V Premium (2007)
