Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cuore 1.0 Premium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 79.035 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Cuore Premium
We waren al een beetje aan het kijken om kleiner te gaan rijden, maar hebben dan nooit door gezet ivm het geld.
Vorig jaar was het dan toch zo ver gekomen. We hadden onze dealer gevraagd of zij mee konden kijken voor een Cuore (laatste model). Ik had op internet al gekeken en voor werk gedaan en zij deden dat nog dunnetjes over.
M'n vrouw en ik waren er al gauw uit wat deze Cuore moest kosten en wat er allemaal op moest zitten. Er moest zo wie zo een verschuif/- stelbare achterbank inzitten en een airco. Wilde we dit allemaal hebben moesten we op zoek gaan naar een Premium.
Uiteindelijk hebben we een blauwe uit Alkmaar gevonden. Deze heeft onze dealer naar hem toe laten transporteren, waarna we een proefrit hebben gemaakt.
Er moesten nog wel wat puntjes op de i gezet worden, voordat we deze voor onze deur wilde hebben staan. Hiervoor heeft onze dealer allemaal netjes voor gezorgd.
Nu de bevindingen na bijna 1 jaar ermee gereden te hebben.
Rijden:
Het is ongelofelijk fijn rijden met deze auto. Heeft net iets meer power dan de YRV (terwijl het de zelfde motor heeft). Rijdt zeer zuinig 1:18 is makkelijk haalbaar.
De YRV was op zich ook niet onzuinig, maar door z'n hogere gewicht en koets hebben wij die waarde van 1:18 maar 1x behaald.
Tijdens scherpe bochten helt de koets van de Cuore wel wat meer over.
Interieur:
Ook hier stonden m'n vrouw en ik versteld van, van de ruimte die er is binnen. De stoelen kunnen ver genoeg naar achteren voor mij (ik ben 1.91mtr lang) en de achter passagier zit ook nog riant. Nu is het nog zo dat er bij ons op de achterbank nog onze opgroeiende kinderen zitten en die hebben ruimte zat.
En moeten we nog wat meer mee nemen in de kofferbak, dan zorgen we dat de achterbank naar voren wordt geschoven om zo voldoende bagageruimte te creeren. Verder is de kofferbak met de achterbank helemaal naar achteren geschoven niet riant, maar ach......heb je niets bijzonders te vervoeren in de achterbak is dat bijzaak.
Problemen:
In dit afgelopen jaar hebben we wel wat problemen gehad, maar doordat het allemaal nog in de garantie periode viel, viel het enigszins mee.
In december 2013:
- de achterremmen remde niet goed mee. Dit werd verholpen.
- van de accu was er 1 cel kapot, waardoor de Cuore niet soepel startte.
Dit alles is onder garantie verholpen.
In Mei 2014:
- Airco begon te sissen, was leeg. Deze is weer gevuld incl detectievloeistof.
Kosten hiervoor € 99,99.
- begin weer de achterremmen te voelen, alsof deze niet netjes mee remmen (stukje wel remmen, stukje niet remmen). Hiervoor moet de auto nog een keer naar de garage toe.
Jaar 2015:
- Voordat de auto weer op z'n zomersloffen ging rijden eerst nog 2 zomerbanden laten vervangen voor 2 verse Continental Eco Contact 3.
- Auto heeft weer een beurtje en een verse APK gehad in juni.
Geen echte noemens waardigheden te melden.
Behalve dan dat de auto tijdens het rijden op de snelweg het nogal moeilijk vond om te remmen. Wanneer men 120km/u reed en moest afremmen, begon het stuur te trillen. Naar laten kijken en het bleek dat de remschijven aan de achterkant op 2 stukken roestig was en in het midden van die 2 roestplekken netjes het metaal te zien was. Hierdoor trilde het stuur tijdens het remmen. Uit voorzorg de remschijven + blokken vervangen en nu is het euvel verholpen.
- Op 7 november 2015 de auto een winterbeurt laten geven. Hieruit kwam naar voren dat de waterpomp en een V-snaar aan vervanging toe waren en dat de accu het weer aan het begeven was. Dit alles laten vervangen en nu rijdt de Cuore weer zoals het hoort.
Verder geen bijzonderheden.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Test: Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto - Renault Twingo - Opel Agila - Suzuki Alto - Nissan Pixo

Test: Chevrolet Spark - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Hyundai i10 - Opel Agila - Peugeot 107

Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2009)

Test: Suzuki Alto - Citroën C1 - Renault Twingo - Daihatsu Cuore - Ford Ka - Hyundai i10

Daihatsu Cuore 1.0 12V Premium (2007)
