Daewoo Kalos 1.4 Class (2004)

autoreview

Daewoo Kalos
Daewoo KalosDaewoo KalosDaewoo KalosDaewoo KalosDaewoo KalosDaewoo KalosDaewoo Kalos - interieurDaewoo Kalos - interieur

Signalement

UitvoeringKalos 1.4 Class
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf33.000 km
KM-stand laatst114.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e verslag

  • 40.000 km

ik heb deze auto in augustus gekocht nadat ik mij mooie alfa romeo in de prak had gereden. tot nu toe bevalt de auto erg goed alleen had de prestatie wat beter gemogen. de auto heeft een fijne instap en is nog behoorlijk ruim van binnen de pasagiers achterin hebben voldoende ruimte het is ook een geschikte auto om boodschapen mee te doen of om bagage mee te nemen. toen ik de auto zag viel ik meteen op de kleur (oranje) en het leuke best wel sportieve uiterlijk.
Zuinig is die ook zo'n 1 op 17/18 op de snelweg bij 120 km per uur bij 140 km is die een stuk minder zuinig. ik heb daewoo altijd een vreemd merk gevonden totdat ik deze auto kocht er is eingelijk helemaal niets mis mee.

2e verslag

  • 40.000 km

ik heb een aantal probleempjes

de ophanging kraakt

toerental blijft als de motor koud is enige tijd tussen de 1500 en 2500 toeren hangen inhouden met optreken

moet nog opgelost worden

verder geeen problemen

3e verslag

  • 50.000 km

de auto bevalt nog steeds goed. een paar maanden geleden een uitlaat van raceland eronder klinkt mooi sportief + inlegfilter k&n.wil nog kijken naar een sportkat voor wat meer vermogen want dat kan die wel gebruiken. jammer onder mijn auto kann geen sportkat worden geplaatst dan maar de tussendemper ertussenuit resultaat een super mooi geluid.

de auto heeft laats een beurtje gehad geen bijzonderheden alleen een lampje van de kentekenplaatverlichting. verder alleen olie een andere vloeistoffen gasklephuis gereinigd dit heeft weinig geholpen gas blijft nog steeds hangen en soms inhouden met optrekken.

4e verslag

  • 55.000 km

- probleem met inhouden is opgelost door de stappenmotor te vervangen voor een nieuw exemplaar

- aanrijding gehad was mijn eigen schuld kosten nieuwe bumper en uitdeuken en laten spuiten 1800 euro

5e verslag

  • 60.500 km

de auto bevalt nog steeds goed hij is bijna toe aan een beurt en die kan hij ook wel gebruiken. de auto rijd een stuk minder fijn
schokkerig optrekken toerental blijft af en toe nog steeds hangen
ik denk zelf een vervuild gasklephuis maar dat is even afwachten.
ik zelf ook op zoek geweest wat het kan zijn door allerlei sensoren te vervangen oa koelvloeistofsensor, en gasklepposietiesensor bij de laatste een merkbaar resultaat reageert beter op het gas. verder een aantal sensoren gereinigd
de nokkenassensor en de krukassensor gaf weinig resultaat. omdat het probleem weer erger lijkt te worden toch maar even de garage ernaar laten kijken tot nu toe geen pech mee gehad start altijd ook met deze lagere temperaturen het is een goede auto die me overal naar toe brengt.

Problemem
- schokkerig optrekken
- gas blijft af en toe hangen

6e verslag

  • 74.000 km

De auto heeft een tijd geleden een beurt gehad de garage kon het probleem ook niet precies vinden. maar het is gewoon een vervuilde gasklephuis met een speciale reiniger van wyns erin gespoten en ik merk al verschil met rijden maar het is nog niet perfeckt en dat zal het ook nooit worden. gasklephuis is zeer lastig om los te maken en zo te reinigen omdat je niet goed bij de schroeven komt. ik denk erover om hem in de zomer weg te doen in de vakantie dan heb ik alle tijd om naar een andere auto te kijken.

  • 81.000 km

de daewoo staat op dit moment te koop want ik heb een andere auto gekocht een alfa romeo75. de daewoo heeft zich prima gedragen en was een fijne auto om te hebben. maar ik zocht iets wat ruimer en sneller was en daarom de alfa romeo 75 2.0 ts dit is eingelijk een auto die ik altijd wel een keer wilde hebben. ik ben besmet met het alfa-virus dankzij de 33 die ik 2 jaar geleden gehad heb.

binnenkort ook een review ver de alfa 75

  • 88 km

De alfa 75 die ik had gekocht was bagger. heb hem uiteindelijk maar verkocht voor 500. hierdoor is de liefde voor het merk nog niet verdwenen en komt er nog wel een alfa.
mijn daewoo doet het prima start zonder problemen met dit koude weer.

  • 91.000 km

De auto is binnenkort weer toe aan een beurtje. Ik hoop dat het niet tegen gaat vallen behalve de prijs die valt altijd tegen tussen de 400 en 500 euro. Ik heb de auto nu 2,5 jaar en de verwachting is dat er minstens nog wel een half jaartje mee door rijd. de prijs om hem in te ruilen valt tegen ik mag blij zijn als ik er nog 2500 euro voor krijg dus eerst maar een tijdje gaan sparen. Omdat ik wat meer vermogen wilde heb een powerbox laten plaatsen die zit aangesloten op de gaskleppositiesensor resultaat is 10 pk meer en 140nm. het verschil is niet groot maar je merkt het wel het motortje is soepeler geworden en rijd hiermee plezieriger. het is verder niet schadelijk want het valt binnen de marges van wat het blok aankan. moet nog maar even kijken hoe ik het doe met de apk dan is het verstandiger als ik hem uitschakel mischien vawege de uitstoot. later vertel ik weer meer over de auto

  • 100.000 km

de auto heeft inmidels 1 ton gelopen. en voor het eerst in 3 jaar een storing van het motormangement storing geeft aan dat de lamdasone vervangen moet worden kosen vielen wat tegen wist wel dat het dure dingen waren maar het vervangen koste 295,57 euro. en als je denkt dat het daarmee is opgelost ken je wel vergeten ik was bijna thuis ging het lampje weer branden. de auto weer teruggebracht volgende dag ze hebben er nog wat uitgebreider naar gekeken maar niks kunnen vinden. als hij word uitgelezen geeft hij geen storingscode aan. waarschijnlijk is het de katalysator die niet goed werkt maar dat moet een viergastest uitwijzen en ik wacht er wel even mee het is voorlopig duur genoeg geweest. nou de auto is inmiddels weer in orde kosten 1600 euro tel daar die andere 300 bij op en ik zit op 2000 euro kosten. eerste keer in 3 jaar tijd dat is redelijk. afgelopen winter had ik er een soort powerbox op de gaskleppositiedensor laten maken maar die zorgde nu voor problemen ( stomme rotzooi moet je niet aan beginnen) ecu moest worden vervangen en daarna nog de 1e lamdasensor en de egr - klep. en nu is en bliift het storingslampje eindelijk uit

  • 105.000 km

vrijdag de 13e was het weer zover het storingslampje ging weer branden. binnenkort maar weer naar de garage. gezien de hoge kosten in korte tijd gaat er 1 ster af. het vreemde is dat de auto nog gewoon normaal rijd maar goed als dit zo door gaat dan ga ik alvast denken aan een opvolger voor de daewoo.

  • 114.000 km

de laatste keer ging het motormangement lampje weer branden en moedt de software van de krukassensor moest opnieuw worden ingeleerd kosten belachelijk hoog 150 euro.
daarna gelukkig geen ellende meer gehad. afgelopen juli gekeurd en een beurt gehad voor de keuring moest alleen het voorste deel van de uitlaat vervangen worden dat valt gewoon onder de normale slijtage.
en ik heb al die tijd dat ik de auto heb last van krakende rubbers maar dat is opgelost. de krakende rubbers heb ik ingespoten met siliconen spray en dat werkt echt perfeckt ik hoor helemaal geen gekraak meer.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.