Dacia Sandero TCe 90 Stepway Comfort (2022)

autoreview

Dacia Sandero TCe 90 Stepway Comfort (2022)
Dacia Sandero TCe 90 Stepway Comfort (2022)Dacia Sandero TCe 90 Stepway Comfort (2022)Dacia Sandero TCe 90 Stepway Comfort (2022)Dacia Sandero TCe 90 Stepway Comfort (2022)Dacia Sandero TCe 90 Stepway Comfort (2022)Dacia Sandero TCe 90 Stepway Comfort (2022)

Signalement

UitvoeringSandero TCe 90 Stepway Comfort
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst10.500 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dacia Sandero Stepway 2022

Hoi Allemaal

Na het inruilen van mijn eerste auto waar ik veel avontuur mee heb beleefd, een Peugeut 207. heb ik Gisteren mijn nieuwe 'Dacia Sandero Stepway 2022' gaan ophalen. De auto werd 2 maanden vroeger geleverd dan was afgesproken, wat ik niet erg vond.

De bedoeling is dat ik hier op 'Autoweek' een mooi verslag bijhoud van de auto. Ik zal deze review upto date houden.

Ik koos deze Dacia omdat ik opzoek was naar een goedkope, zuinige en ruime auto die vrij betrouwbaar is.
Zuinig naar Punt A en Punt B op een zuinige manier op zowel korte en als lange afstanden.

Het feit dat de nieuwe generatie 'stepways' er nu ook goed en modern uitzien is mooi meegenomen!

In Maart gaan wij op eerste avontuur richting Portugal.
Een reis van 5000 kilometer.

Eerste vakantierit naar noord-Spanje, de pyreneeë

  • 5.478 km

over 3 dagen ben ik 1 maand in het bezit van mijn nieuwe wagen. Zoals je ziet staat de kilometerstand al wat hoger. In 1 maand reed ik 5478 kilometer.

De auto werd gebruikt voor woon-werkverkeer (40 km per dag), een daguitstap naar Frankrijk (850 kilometer) en mijn vakantie naar Noord Spanje, pyreneeën en Westkust Frankrijk.

Ik heb de wagen goed kunnen testen en ben zeer tevreden over het verbruik.

HET VERBRUIK:

Gemiddeld verbruik is momenteel tussen de 4,8 en 5.0 L/100
Het verbuik door de pyreneeën viel best mee, inclusief de afdalingen 4.9 L/100.

Volgens mijn actieradius zou ik 1060 kilometer moeten kunnen rijden met 1 tank (inhoud 50L). Ik ga steeds tanken rond de 900 kilometer.

Op autosnelwegen rijd ik niet sneller dan 110 kmh. Ik vermijd zoveel mogelijk stadsverkeer.

DE REIS:

Tijdens mijn reis leefde ik in de Dacia Sandero. Er waren ritjes van +700 kilometer per dag. Ik moet zeggen dat ik de auto vrij comfortabel vond en ik geen rugpijn had. Ook de 6 versnellingen zijn een pluspunt, je hoort de motor weinig. Qua isolatie scoort de auto vrij goed!

Tijdens de reis gebruikte ik Google Maps via Apple Car Play op het gigantische media scherm.

De auto is vrij ruim waardoor alle bagage makkelijk mee kon.

Voor mij een ideale reisauto!

AEBS:

Het AEBS systeem heeft me ook 1x geholpen toen ik iets te dicht bij mijn voorligger kwam.

De auto zal niet meer gebruikt worden voor woon-werkverkeer. Ik ben veranderd van werk en zal nu voornamelijk de fiets gebruiken.

De auto zal voornamelijk gebruikt worden voor reizen, daguitstappen, nieuwe plaatsen om te ontdekken. Voornamelijk alleen lange afstanden. De auto word wekelijks gepoetst.

Voor nu ben ik zeer blij alle elektronische snufjes zoals cruise control, automatische ruitenwissers, mediascherm,... werken naar behoren en blijft de betrouwbaarheid op 5 sterren!

Controle

  • 7.263 km

Vorige week kreeg de auto zijn controle en daar kwam hij goed uit. Momenteel 7263 kilometer, op naar de 10 000.

10 500 kilometer

  • 10.500 km

Het eerste mijlpaal van de 10 000 kilometer zijn gereden. De auto is nieuw sinds Februari, dus er is best wel veel mee gereden. De auto bracht me van België naar het Noorden en de Waddeneilanden in Nederland, de bergen in Frankrijk, Noorden van Spanje, Duitsland, en volgende maand naar Oostenrijk en zijn buurlanden.

De eerste 10 000 kilometer verliepen probleemloos. Enkel is er soms een irritant geluid te vinden in het dashboard. Wat heel storend is. Ik heb al gezocht wat het kan zijn maar ik kan het maar niet vinden. Het is er plots, dan is het weg voor een aantal weken en dan komt het terug. Bij het eerste onderhoud zal ik vragen dat ze er eens willen naar kijken.

Ik heb de voorbije 10 000 kilometer heb ik 1 klein elektrische storing gehad. Het radio bedieningsknopje aan het stuur reageerde niet. Bij het opnieuw starten van de wagen werkte dit weer terug.

Actieradius van mijn wagen ligt op 1050 kilometer per tank, wat ik zeer mooi vind.

Auto is comfortabel voor lange afstanden, cruise control op maximum 110 kilometer per uur. Van zodra je 120 kilometer per uur rijd, merk ik toch een luidruchtige wagen op en stijgt het verbruik ook zeer snel.

De zetels zitten goed en de armsteun is toch een heel grote verbetering met mijn vorige wagen hihi.

Het schakelen met de wagen is vlot, alleen is de eerste versnelling is echt zeer kort, 2de versnelling wat beter en vanaf de 3de versnelling kan ik mee met het verkeer. Aan verkeerslichten ben je dus niet de eerste die weg is.

Momenteel zeer tevreden met de wagen en op naar nieuwe avonturen. Ik kijk er naar uit om volgende maand door de Alpen te cruisen met deze auto! Al zal hij het wel lastig hebben.. :)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Dacia Sandero

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.