Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Stepway Extreme (2023) #3

autoreview

Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero Stepway

Signalement

UitvoeringSandero TCe 100 Bi-Fuel Stepway Extreme
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst42.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

bijna 2 jaar onderweg

  • 42.000 km

Na jarenlang trouw gebleven te zijn aan Honda (CR-V en 2x Civic) in 2023 overgestapt naar Dacia. Waarom? Belangrijkste reden was het kostenaspect. Gelet op het aantal kilometers per jaar voornamelijk woon/werkverkeer (25.000) leek een overstap naar LPG mij verstandig. Ik heb tot op heden geen spijt van de keuze. Ik wilde graag een nieuwe auto met een af-fabriek ingebouwde LPG installatie. Keuze is dan al niet reuze tegenwoordig. Kleiner dan de Civic had ook de voorkeur aangezien ik meestal alleen of met partner in de auto zit. Bezoekje aan de Dacia dealer gebracht en een proefrit gemaakt. Vooraf wel wat wensen en gelukkig kun je ook bij Dacia tegenwoordig best wat opties verkrijgen. Automatische airco, verwarmde stoelen, dode hoek assistentie en cruisecontrol moest er in ieder geval op zitten. Gelukkig nog geen snelheids- of vermoeidheid sensoren in 2023. In de Extreme uitvoering met zwarte wielen en wat kleuraccenten ziet de Sandero Stepway er best aardig uit. Het rijden tot nu toe valt niet tegen. In de stad klinkt de motor wat rauw, maar op de snelweg laat deze zich veel minder horen. De auto rijdt ook beter op LPG dan op benzine. De auto start altijd op benzine en schakelt al heel snel over op LPG. In de winter duurt dit wat langer, maar nooit meer dan enkele minuten. Het verbruik aan de pomp is gemiddeld 6,9 liter per 100 km. Ik heb een rustige rijstijl en tijdens woon-werkverkeer dagelijks in de file. Ik heb er inmiddels een afneembare trekhaak onder laten hangen en we gaan regelmatig op pad met twee fietsen op de fietsendrager. Dit gaat prima en heeft niet heel veel effect op het verbruik. Wat wel opvallend is dat de melding “lpg laag” al komt als er soms nog meer dan 10 liter LPG in de tank zit. Ik denk dat ik soms nog wel 150 kilometer vooruit kan voordat de auto overschakelt op benzine.
Onderhoud: na een jaar een eerste beurt uit laten voeren. Geen bijzonderheden tegen gekomen en binnenkort gaat de Dacia voor de 2e beurt. Ik zal dan laten weten welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd en wat de kosten waren. Al met al tot op heden zeer tevreden over de auto en het blijft erg prettig om voor iets meer dan 20 euro de tank vol te gooien!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.