Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017) #3

autoreview

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Signalement

UitvoeringLogan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst1.500 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e ervaring

  • 1.500 km

Na 3 jaar en ca. 58k km probleemloos een Logan MCV TCe Prestige (2013) te hebben gereden (zie review ook op AW), deze in Q3.2016 ingeruild voor een Logan MCV BiFuel Laureate. Een lpg versie dus, en goedkoper als de benzineversie. Eigenlijk ongelofelijk. In 1e week 2017 afgeleverd.

Eerste opmerkingen, tevens tov vorige 2013 versie:
- Op het laatste moment nog leer erbij besteld. Valt achteraf niet tegen, zeker niet voor de meerprijs. Nu nog eenvoudiger schoon te houden, als met stof.

- Uitrusting, stuur en dashboard is hoogwaardiger tov vorige versie. Nu met ESP, start/stop, en PDC.

- Na 1.100km op lpg gaan rijden. Nu 2 x lpg getankt en verbruik gemeten. 1:12,27 op lpg met ca 60/40 stadsverkeer/snelweg . Onze vorige Logan gebruikte met ecostand ca. 1:14,7. LPG tanken gaat max ca. 29 liter. Boekje geeft ca. 32 bruikbare inhoud aan.

- In NL lpg getankt voor 0,66/l. In Belgie LPG getankt voor 0,39/L. Gelukkig wonen wij aan de grens. Bij tanken in NL de bijgeleverde nippel gebruikt. Na gebruik zat de nippel zo vast dat deze niet meer eruit te draaien was. Naar huis gereden met de nippel erin en de tankklep iets open. Thuis met goede werkhandschoenen met moeite eruit gedraaid. Voor de volgende keer dus een waterpomptang standaard achterin gelegd.

- Deze Bifuelversie is gewoon een van de meest economisch te rijden auto's. A-klasse geprijst, terwijl de auto qua grootte in feite in de B-C klasse valt. MRD van 33 naar 54 euro per maand. Maar brandstofkosten naar ca. 1/3 tov benzine. Of je nu benzine/lpg in NL dan wel in NL vergelijkt. Die 21 euro meer MRB rijd je er al bij een paar duizend km per jaar uit.

- motor loopt op Lpg hetzelfde als op benzine. Er is geen verschil te merken bij normaal gebruik. Acceleratie lijkt idem. Starten en eerste km's zijn altijd op benzine, maar daarna aut. overschakelen naar lpg, wat totaal niet voelbaar is. Je ziet het enkel aan de lampjes op het LPG knopje.

- start stop nog niet gemerkt. Kan liggen aan de lage buitentemperatuur (dan werkt het niet), of gebruik op lpg, of het feit dat wij bijna nooit bij een kruising/stoplicht/rotonde in de vrij stilstaan. Daar zijn wij nog niet helemaal achter.

- de hillhold functioneert zwakker als onze vorige versie. De auto rolt op plekken toch naar beneden terwijl je dat niet verwacht.


7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum