Dacia Lodgy TCe 115 Lauréate 5P (2013)

autoreview

Dacia Lodgy
Dacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia Lodgy

Signalement

UitvoeringLodgy TCe 115 Lauréate 5P
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst57.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dacia, ruim, goedkoop maar matige auto

  • 57.000 km

3 jaar met deze auto gereden.
Reden van aanschaf: de ruimte, de prijs en de lage rijkosten.
We hadden eerst een busje (Opel Vivaro dubbel cabine) maar de versnellingsbak was gaar. Te dure reparatie. Nieuwe auto moest ook ruim zijn, maar geen busje meer.
De Dacia is inderdaad heel erg ruim. Zowel met als zonder bank kunnen er ontzettend veel spullen in. Wel hebben we de achtervering laten verzwaren anders ligt de auto te veel achterover en zit je zo op de eindstop van de vering.
(Relatief) goedkoop was de auto ook. De aanschafprijs ligt veel lager dan auto's met vergelijkbare afmetingen. Ook de onderhoudskosten waren erg laag. We waren in totaal nog geen €150,- kwijt voor twee beurten. De achterbumper was beschadigd. Nieuwe bumper en achterlicht opnieuw monteren kostte €540,-. Banden zijn ook niet de duurste.
Wat ging er stuk? Na 1 jaar het contactslot. Het zat muurvast (niet op het stuurslot) en na anderhalf jaar de MediaNav. Beiden onder garantie verholpen. De betrouwbaarheid is goed. De motor is sterk genoeg voor deze (lichte) auto. (Dun plaatwerk, dus oppassen voor kleine deukjes). Ook met de caravan (Kip TTZ380) geen moeite. Het rijden is helaas niet erg goed. Hoewel de motor voldoende vermogen heeft trekt de auto niet altijd even consequent op. Soms lijkt je last te hebben van turbo-lag, maar niet altijd. Wel lastig als je even snel wilt optrekken. De auto is 'zoekerig' op het stuur. De auto remt niet goed. Het rempunt van het pedaal lijkt steeds op een andere plek te zitten. Soms denk je wanneer remt ie nou eindelijk, soms zit je met je neus tegen de voorruit. (Je zou denken aan lucht in het systeem, maar de garage kon niets vinden. De stoelen voorin zijn niet comfortabel. De zittingen zijn te kort en geven nauwelijks zijdelingse steun. Langere ritten zijn vermoeiend. Daarentegen kun je achterin wel goed zitten. Veel beenruimte en een volledig vlakke vloer. Er zit ook een 12V aansluiting achterin. Alles bij elkaar hebben we na 3 jaar besloten de auto in te ruilen voor een Peugeot 308 SW. Zie hiervoor mijn andere review.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.