Dacia Lodgy dCi 110 Stepway 5P (2016)

autoreview

Dacia Lodgy
Dacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia Lodgy

Signalement

UitvoeringLodgy dCi 110 Stepway 5P
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
KM-stand laatst180.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna een ton

  • 97.000 km

Als opvolger van een renault megane, mocht ik een nieuwe leaseauto uitkiezen. Eigenlijk had ik mijn pijlen gericht op de duster maar die mocht ik, vanwege de uitstoot, niet kiezen. Dus out-of-the-box in de lodgy gestapt. De ruimte, de hoge zit, de vlakke rugleunig (Ik heb bredere schouders dan een normaal persoon. Hierdoor wordt ik in de meeste auto's op de wangen van de stoel naar voren gedrukt.) en toch ook de 1.5 6-bak aandrijflijn hebben ervoor gezorgd dat ik deze auto heb verkozen boven de Citroen cactus die het op binnenruimte en trekgewicht heeft laten liggen.
De lodgy had in het in het begin last van een koppelingspendaal wat soms onderin bleef staan. Dat is door de garage verholpen. Verder geen problemen. Bij het, dagelijks 140 km/u op de snelweg, is het geruis van de wind wel overdadig aanwezig. Maar in deze prijsklasse moet het ergens vandaan komen.
Mooie ( misschien is mooi niet het juiste woord) practische bak. Zonder poespas.

Het einde nadert

  • 180.000 km

Helaas van mijn werk te horen gekregen dat het leasecontract ten einde gaat lopen.
Eigenlijk maar 1 keer een storinkje gehad in 4.5 jaar tijd. Met een koude motor veel gasgeven om ergens voor langs te gaan om vervolgens op de rem te staan en weer op het gas was te veel voor de computer. Contact uit en aan was voldoende voor de reset. Wel ff laten checken bij de garage.
Op koude vochtige ochtenden ging bij het richting aangegeven de verlichting uit. Te wijten aan een kapotte schakelaar.
De rubbers van de voordeuren zijn al eens opnieuw geplakt maar laten nu weer los.
De riem aan de bestuurderskant rolt niet lekker meer op.
Dat is het dan ook wel.

Eigenlijk laat de Lodgy het alleen liggen op windgeruis en goedkope materialen.
Hij is verrassend vlot in deze uitvoering, prima wegligging, prima trekauto, veel ruimte. Hele, hele grote kofferbak.

Mijn nieuwe leaseauto wordt een peugeot 208 en we gaan opzoek naar een prive gezinsauto waar mijn 1.90mtr lange kinderen ook lekker in zitten. Al was dat bij de Lodgy ook geen probleem. Wel zoek ik iets betere afwerking en stiller dan de Lodgy.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.