Dacia Lodgy dCi 110 Lauréate 7P (2013)

autoreview

Dacia Lodgy
Dacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia Lodgy

Signalement

UitvoeringLodgy dCi 110 Lauréate 7P
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst85.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dacia DCI 79KW Laureate

  • 85.000 km

Auto gekozen als opvolger van Ford Mondeo 1.8i 85KW uit 2002. We zochten een ruime auto die geschikt is om onze nieuwe zwaardere caravan( beladen 1350kg) te trekken, een hogere zit heeft en weinig storingsgevoelig is. Het laatste vanwege slechte (vakantie)ervaringen met de Mondeo.

Qua comfort is de Dacia minder dan de Mondeo. Dit zowel door de wegligging bij hogere snelheden en bij wat hardere zijwind als door het windgeruis zelf.
Ook de vering is stugger. Desalniettemin is een erg lange dagrit(1x per jaar 1100 km in een dag naar vakantieadres) goed te doen waarbij een kussentje op de middenplek achterin wel aan te bevelen is.
De snelheidsbegrenzer is handig om bekeurigen te vermijden maar cruisecontrol zou beter zijn.
Het navigatiescherm vind ik te laag zitten en gebruik daaromliever een losse TomTom met livelong updates geplaatst in het opbergvak op het dashboard. Dit is ook een stuk goedkoper dan het meegeleverde systeem telkens te updaten.

Motorisch valt weinig te klagen. De auto accelereert snel als het nodig is, naar verhouding ook zwaarbeladen en met caravan. Met een treingewicht van tegen de 2900 kg is makkelijk met het (vracht)verkeer mee te komen, waarbij opgepast moet worden niet te snel te rijden omdat de auto toch relatief licht is.
Behoudens het reguliere onderhoud is tot nog toe geen garagebezoek noodzakelijk geweest.

De achterste stoelen zijn uit te nemen maar ook opgeklapt blijft ruim voldoende kofferruimte over voor het dagelijks gebruik.
Een minpuntje is wel dat het inderdaad in de winter wat lang duurt voor de verwarming op gang is.

Voor ons een betrouwbare no nonsense auto die voldoet aan de verwachtingen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.