Citroën XM Break 2.1 Turbo D (2000)

autoreview

Citroën XM Break 2.1 Turbo D (2000)

Signalement

UitvoeringXM Break 2.1 Turbo D
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf48.000 km
KM-stand laatst78.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eindelijk weer een auto naar mijn hart

  • 78.000 km

Als de lezer kijkt naar mijn vorige auto's zie je als eerste de Avantime, voor mij was dat de ultieme auto: geweldig en onderscheidend design , maar helaas te veel "gedoe", storingen en dure reparaties. Wat trouwens inmiddels bij nader inzien toch meevalt. Erna een Saab 93 met de TTID motor met automaat die ik " opgereden" heb v.v. Paterswolde-Apeldoorn maar die erg tegenviel qua kraken in het interieur en onderstel. Vervolgens twee maal een V50 diesel, de ene met handgeschakelde bak en start stop systeem.... De andere een 5 cylinder diesel automaat. Beide laatste wat saaie auto's... Toen kwam in februari 2016 de huidige XM 2.. td automaat met 48.000 km op mijn pad...
Ik vind dit een erg fraaie en ook comfortabele auto, en heb de gok gewaagd. Echter, kreeg vervolgens een andere baan en n diesel is eigenlijk niet meer verantwoord... Maar ja toen had ik haar al. Een van origine Belgische auto met aantoonbaar 48.000 km! Van binnen als nieuw, van buiten helaas bekrast en vanonder: gaaf, geen roest!
Helaas al snel gedoe met het ABS en zowel Sietse, van Sietse's werkplaats als de officiële garage konden niet echt iets vinden: wel een abs sensor vervangen, maar t bleef maar te pas en onpas oplichten, t ABS storinglampje... Tussentijds de uitlaat vervangen, ook niet echt een prijsknaller, maar wel een originele uitlaat bemachtigd via de officiële Citroen dealer In Groningen. Tussentijds een trekhaak laten plaatsen, prijs ben ik vergeten...wel mooi werk door Sietse.
Ook tussentijds ging zowel rechts- als linksvoor het raam mechanisme stuk, via de XM club vervangende motoren geregeld en laten plaatsen, kosten ong. 400,-.
Sietse heeft alle ABS contacten gereinigd maar desondanks bleef dit niet stabiel. Voor het uitlezen van de storing bleef ik afhankelijk van de officiële garage ivm de uitlees apparatuur.
De eerste keer een rekening van bijna 600,- en aanvankelijk ging dat goed... erna toch weer storing...en als ik ergens de pest aan heb is het oplichtende storingen...ondanks dat ik er in het reguliere verkeer niets van merk...
Dus recentelijk maar weer naar de officiële Citroen garage..Weer besteedde men veel tijd aan het zoeken, men heeft kortakten gereinigd enzo, en enfin bleef de storing weg... wel wederom een naar beneden afgerondde rekening...Als ik nu bereken wat mij die rekeningen per dag zonder storing kosten...hoe langer het goed gaat, hoe lager de kosten...
Ik wil hier tot slot wel een lans breken voor een officiële dealer, Dijkstra Groningen, ooit gestart met een garageboxen garage waar ik al heel lang met tussenpozen kom sinds 1983!!!Hier werken nog steeds mensen, zowel als monteur als als balie/service medewerkers die er destijds ook al werkten die hart hebben voor het merk!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.