Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (2021)

autoreview

Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (2021)

Signalement

Uitvoeringë-C4 50kWh 136 Feel
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf2.160 km
KM-stand laatst3.050 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aangename overstap

  • 3.050 km

Onze Audi beviel erg goed, maar we wilden toch wat anders, het stugge onderstel en de maandelijkse kosten begonnen toch te vervelen. We wilden elektrisch gaan rijden (zonnepanelen, lagere kosten, je kent het verhaal wel).

We waren enorm gecharmeerd van de e-Mokka, maar na een proefrit viel deze snel af. Hij voelde klein en krap aan en dat zochten we absoluut niet. De e-C4 stond ernaast en die beviel qua looks ook wel, dus een proefrit gemaakt en direct verkocht.

fast forward een week en we mochten hem ophalen, alles netjes geregeld en uitgelegd hoe de MyCitroen app werkt in samenwerking met de auto, dit ging niet soepel maar uiteindelijk aan de praat gekregen. Ik kan alleen niet de ritten zien van mijn vrouw als ik zelf niet mee ben gereden, maar goed, dat is niet zo’n heel groot probleem. Je kan ze wel weer delen met elkaar (exporteren en importeren).

Voor de e-C4 rijders, je moet apart nog 2 modules “kopen”, die gratis worden aangeboden. Deze moet je via de app aanschaffen en daarna configureren. (je moet een aantal ritjes maken voor de calibratie)

We kunnen nu in de app het bereik/accu percentage zien, laadstatus bekijken en de auto voorverwarmen of koelen. Erg prettig.

Verder onze eerste ervaringen na 900km;

Plus:
- Comfort is enorm, erg fijne wegligging en glijdt over het wegdek (citroen eigen), heel anders als een Audi met s-line onderstel.
- Bereik is prima voor dagelijks gebruik
- ruime auto, dashboardkastje kan je bijna als voorraadkast gebruiken.
- Android auto werkt perfect en is enorm snel.
- Super leuk design, zeker in deze kleur.
- Eco stand is prima voor de wat langere afstanden, normaal heeft toch wel mijn voorkeur in dagelijks gebruik, Sport is een leuke stand als je even lekker "gas" wilt geven.

Naast de pluspunten ook een paar dingetjes waar ik niet zo’n fan van ben, maar dat zijn zeurpuntjes;
- teller-display is niet mijn ding, ik mis de reguliere lay-out met cirkels voor de snelheid etc.
- beperkte ruimte onder de dubbele vloer in kofferbak. Net een cm of 2 te ondiep.
- ECO-stand geeft te weinig koude lucht af als het echt warm is en de zon vol op je schijnt.

In het begin flink zitten mopperen over het gebrek van een trip-meter, maar die heb ik inmiddels verstopt in het menu gevonden.

Op het moment is het verbruik ca. 15.5kwh/100km wat voor ons prima is. Al met al zo'n 900km gereden voor ca. € 40 euro. Dus wat dat betreft is het wel een stuk goedkoper.

Al met al, super tevreden met deze auto en hoop nog vele kilometers te maken.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Citroën C4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.