Citroën C6 (2008)

autoreview

Citroën C6 (2008)

Signalement

Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf291.000 km
KM-stand laatst309.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

twintigduizend km in 6 maanden met deze voiture

  • 309.000 km

Ja, de C6. Altijd al mooi gevonden. Niet aan beginnen, zei het verstand: hoog verbruik, duur onderhoud, lastig om aan onderdelen te komen, vind maar eens een garage die er nog wat mee kan en wil...

Maar het gevoel zei: áls het dan een C6 moet worden, dan deze... V6 benzine /LPG, automaat, de juiste blauwe kleur, beige interieur, schuifdak, en als bonus: garage Car Ebben in Malden op nog geen 15 km van mijn huis, waar de kennis en de motivatie in huis is om 'm te onderhouden. Dus: adem in, ogen dicht en aangeschaft. Van een particulier, zonder garantie en zonder al te veel onderhoudsdocumentatie. Een hele gok, maar het pakt goed uit.

Het comfort, de ruimte, de rust aan bood, de rijke uitrusting, vele veiligheidsvoorzieningen, het aangename cruisen op 110 km/u (motor maakt dan rond de 2000 toeren), het blije gevoel als je uitstapt en even omkijkt, het unieke karakter - dat weegt allemaal op tegen de nukken en nukjes. Af en toe een storingsmelding die dan ook vanzelf weer weggaat, of de vering die ineens niet meer in de sportstand kan, de achterspoiler die bij 80 en 110 omhoog zou moeten komen maar dat niet doet, en niet te vergeten de behoorlijk onhandige kofferbak, zeker als je (zoals ik) altijd hatchbacks (Renault 16, Saab 9000) of stationwagens (Mercedes 230 TE, Volvo 240, Volvo 940) hebt gereden.

De wetenschap dat dit een toekomstige klassieker is maakt het af. Ik neem de hoge variabele kosten voor lief. Ze vallen eigenlijk ook best wel mee. 1 op 8 a 1 op 9 op LPG (rustig optrekken en veel snelweg kilometers).

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.