Citroën C5 Tourer 1.6 THP Exclusive (2010)

autoreview

Citroën C5
Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5

Signalement

UitvoeringC5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf16.000 km
KM-stand laatst18.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een fantastische auto

  • 18.000 km

Deze C5 sinds 1 oktober in bezit. Het is een ex demo van citroen NL en heeft in 2011 ook in de autoweek gefigureerd (dubbeltest met Superb)

De auto is als een van de weinige in NL uitgerust met "pack integral": donkerpaars nappa leer, niet alleen op de stoelen, maar ook dashboard, middensconsole en waar nog maar meer een lapje kon. Het dak (met panorama glas) is bekleed met alcantara.
Voor de rest is de auto "full options", dus met el. verstelbare en verwarmde stoelen (incl massage en extra vestelmogelijkheden + geheugen), navigatie, lane departure warning , extra airbags achterin. Enige wat mistte was Xenon, ik heb inmiddels de originele Xenon lampen gevonden en ingebouwd.

Ik ben nog niemand tegengekomen die het interieur niet schitterend vond, sommigen staan er zelfs bij te kwijlen..... Elke keer als ik instap krijg ik een grote grijns op mijn gezicht.

De motor (1.6 THP) is wel een stapje terug tov mijn vorige 3lV6, echter het verbruik maakt veel goed. Tevens is interieur minstens even stil op snelheid. THP motor trekt ook prima tot ca 170-180, daarna merk je dat de fut er een beetje uitraakt. Wat dat betreft lijkt een tuning misschien nog wel een optie. Verbruik is tot nu toe beter als 1 op 11, terwijl ik 1 op 9 gewend was met een C5-2 V6.

De vering is toch weer iets verbeterd tov de eerdere C5's, wel wil de auto soms een beetje deinen. Daar moet je aan wennen en van houden (ik zeker wel). Wat veel mensen verkeerd interpreteren aan het weggedrag van een C5 is dat je daardoor niet hard door een bocht zou kunnen. In tegendeel, het veersysteem is ongekend goed in het op de grond houden van je wielen. Echter, omdat het stuurgevoel anders is (minder direct) lijkt het alsof de auto juist minder stabiel ligt als conventioneel geveerde auto's. Overigens, doordat de THP een lichte motor is valt het deinen nog mee, zware V6en hebben er meer last van.


Inmiddels ook een wegklapbare trekhaak gemonteerd (ideaal!) en daarnaast wat optische dingetjes gedaan(LED dagrijlichten en stadslichten, sfeerverlichting binnen, dorpelbeschermers etc etc).

Voor de rest geen kosten, auto moet zijn eerste beurt nog hebben en heeft van de importeur een extra jaar garantie meegekregen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.