Citroën C5 Break 2.0 HDi 110pk Différence (2004)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 HDi 110pk Différence
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik rijd sinds 2004 een C5 2.0 HDi 110 PK Difference II op grijs kenteken. Na een paar jaar een Berlingo bestelauto gereden te hebben en me toch wat aan de krapte achter het stuur begon te ergeren heb ik een keuze gemaakt tussen een Xsara of de C5 op grijs-kenteken.
Gezien het toendertijd kleine prijsverschil in de grijs-kenteken uitvoeringen ben ik uitgekomen op de C5. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
In tegenstelling tot de vooroordelen die er heersen m.b.t. de kwaliteit van Citroen en de C5 in het bijzonder heb ik nog geen enkel mankement aan mijn C5 gehad.
Helaas werd wel na enkele weken het VDO navigatiesysteem onvakkundig uitgebouwd in een parkeergarage door een ongenode gast, maar dat kan de auto niet worden aangerekend.
Het comfort van de C5 is heerlijk. Sportief zal de C5 nooit worden, maar kunt prima wegkomen bij stoplicht en inhalen. Je rust onderweg eerder uit dan dat je vermoeid raakt.
Omdat ik in deze auto als vanzelf rustig rijdt is een verbruik van gemiddeld 1:16 makkelijk haalbaar en dan doe ik naast langere afstanden ook regelmatig korte stadsritten.
Hierdoor blijft de km. prijs ondanks de forse afschrijving op de auto (mede dankzij het beleid van de diverse kabinetten is grijs-kenteken nu een stuk minder gewild) redelijk onder controle.

PROBLEMEN

Behalve het vervangen van de lampen in de koplampunits wat een crime is wilde
1 keer het linkerportierraam voor maar met stapjes van ca. 5 cm open en dicht, maar een telefoontje naar de garage leerde dat je het knopje van de ruibediening even 10 sec. moet vasthouden en het mechanisme was gereset.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.