Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 16V Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Zeer comfortabele en ruime auto. Ruim voldoende plaats voor 2 volwassenen, 3 kinderen en 1 hond. Vermogen genoeg voor ons op vakantie met bak op dak en fietsen op de trekhaak. 1300km op 1 dag uit Zuid-Frankrijk terug koeltjes goed te doen (met tussenstops natuurlijk, niet alleen de hond moet plassen). Fabrieksnavigatiesysteem met groot scherm optimaal ingebouwd in dashboard zeer handig, alleen geen TMC mogelijk (nieuwe 2004 type wel).

PROBLEMEN

Onregelmatig lopen van de motor leek eerst software update probleem, maar dat werkte onvoldoende. De melding ’uitlaatgasreinigingssysteem werkt onvoldoende / of niet’ kwam vaker voor. Toen werden de bougies en de bobine vervangen nagenoeg zonder resultaat. Inmiddels liep de motor bij koud weer na starten na 0.5 - 1 km nog maar op drie cylinders en sloeg op het drukke kruispunt af. Niet fijn. Welwillende en vriendelijke garage informeerde en zocht verder en stelde diagnose ’klevende klepgeleiders’. Na olie ’flushing’ = reinigings olie die verstopte oliekanaaltjes moet ontstoppen maar dat niet deed werden de 16 klepgeleiders vervangen en liep de motor eindelijk koud en warm ’mooi rond’! Alleen bij lichte belasting rond de 2000 rpm schokt de motor nog weleens, maar dat doen heel veel moderne, arm afgestelde inspuitmotoren om het millieu te plezieren.
Achterruit 2x vervangen ivm niet openen of defecte verwarming.
Twee electronische systemen met een vertaalcomputer ertussen leveren net teveel irritante kleine storingen (zie andere reviews) op, ik ben benieuwd of het 2004 nieuwe type C5 met 1 nieuw electronisch systeem het beter doet?

4,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens