AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Citroen C5 Aircross PureTech 130 Feel (2022)
autoreview
7

Signalement
Uitvoering | C5 Aircross PureTech 130 Feel |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 23.500 km |
KM-stand laatst | 28.950 km |
Comfortable
- 28.950 km
Na een 1.2 PureTech 130 pk met handschakeling een Automaat aangeschaft. Wat een genot. Schakelen in normaalstand gaat zijdezacht zonder horten en stoten. Iedere 10 km/h harder een hogere versnelling. Bij 80 km/h max D7.
In Sportstand stuk agressiever. Bij 80 km/h D5s.
Zittingen heerlijk comfortabel. Wel irritant piep: hou handen aan het stuur: terwijl ik dat wel heb. Dealer zegt : moet je maar een beetje met je stuur bewegen omdat hij denkt dat je er niet bent. Hoe verzinnen ze zoiets. Ben je een voorbeeldige bestuurder wordt je gestraft. Bij 100 km/h +/- 4,9 ltr/100 in D8.
10,0
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Citroën C5 Aircross
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Autotest
Dubbeltest: Ford Kuga vs Citroën C5 Aircross – Hetzelfde recept, heel ander gerecht
Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 136
Citroën C5 Aircross vs. Ford Kuga - Vergelijkende Test
Citroën C5 Aircross - Rij-impressie
Klassiekers