Citroën C5 1.8 16V Image (2008)

autoreview

Citroen C5
Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5Citroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 1.8 16V Image
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst151.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een mooie tijd komt ten einde

  • 151.000 km

Na enige tijd een C5 diesel te hebben gereden als tijdelijke lease auto, heb ik voor dit model gekozen.

Hoe is het begonnen? Na een tijd een Voyager gereden te hebben en het kontract ten einde was, werd mij gevraagd tijdelijk een Citroen C5 te rijden. Ik zag dat aanvankelijk helemaal niet zitten, na een historie van US en duitse auto's, wat moet je dan met zo'n gek Frans geval? Maar er was geen ontkomen aan. Na een vuurdoop van 800km op een dag merkte ik op dat die afstand erg prettig genomen was zonder vermoeidheid. In de weken daarna is het goed gekomen met de C5 en mij en reed ik met veel plezier in deze auto. Toen ook dit kontract ten eide was, was de keuze voor een nieuwe niet zo moeilijk.

De eerste 50.000
Hier is eigenlijk niet veel te melden. Da auto doet wat het moet doen en rijd zoals verwacht. Ten opzichte van de vorige C5 is de wegligging verbetert en ook de update van het hydrolische veersysteem is een verbetering.

50.00 - 100.000
De eerste probleemen doen zich voor. Direct na de winter gaat het remvermogen achteruit en blijken de remschijven voor aan vernieuwing toe te zijn. 2 maanden later moet de hoofdremcylinder en bekrachtiger vervangen te worden. 5 maandel later weer aan een verse set remschijven voor toe. De laatste set piepte zo hevig dat de schijven, klauwen en blokken vervangen moesten worden om het probleem op te lossen. Dit blijkt een vaker voortkomend probleem.

100.000 - 150.000
De auto rijd iommer voortreffelijk. Er begint nu wel wat slijtage voelbaar te worden. Het stuur is een fractie minder strak en het lijkt of de rubbers van de reactie stangen iets speling hebben.

Het interieur houdt zich goed, alleen de opbergvakken in de voorportieren gaan spontaan open bij het sluiten van de portier.

Overall:
Een fijne auto om te rijden. De reparaties hebben mij tot nadenken gebracht en bij afloop van het lease contract niet meer voor een C5 vervolg gegaan. Mede door het nieuwe model en de meerprijs van het hydrolische veersysteem, ben ik naar een auto in prive bezit gegaan: Een Skoda Superb 2.5V6

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.