Citroën C5 1.8 16V Image (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C5 1.8 16V Image |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 151.000 km |
Een mooie tijd komt ten einde
- 151.000 km
Na enige tijd een C5 diesel te hebben gereden als tijdelijke lease auto, heb ik voor dit model gekozen.
Hoe is het begonnen? Na een tijd een Voyager gereden te hebben en het kontract ten einde was, werd mij gevraagd tijdelijk een Citroen C5 te rijden. Ik zag dat aanvankelijk helemaal niet zitten, na een historie van US en duitse auto's, wat moet je dan met zo'n gek Frans geval? Maar er was geen ontkomen aan. Na een vuurdoop van 800km op een dag merkte ik op dat die afstand erg prettig genomen was zonder vermoeidheid. In de weken daarna is het goed gekomen met de C5 en mij en reed ik met veel plezier in deze auto. Toen ook dit kontract ten eide was, was de keuze voor een nieuwe niet zo moeilijk.
De eerste 50.000
Hier is eigenlijk niet veel te melden. Da auto doet wat het moet doen en rijd zoals verwacht. Ten opzichte van de vorige C5 is de wegligging verbetert en ook de update van het hydrolische veersysteem is een verbetering.
50.00 - 100.000
De eerste probleemen doen zich voor. Direct na de winter gaat het remvermogen achteruit en blijken de remschijven voor aan vernieuwing toe te zijn. 2 maanden later moet de hoofdremcylinder en bekrachtiger vervangen te worden. 5 maandel later weer aan een verse set remschijven voor toe. De laatste set piepte zo hevig dat de schijven, klauwen en blokken vervangen moesten worden om het probleem op te lossen. Dit blijkt een vaker voortkomend probleem.
100.000 - 150.000
De auto rijd iommer voortreffelijk. Er begint nu wel wat slijtage voelbaar te worden. Het stuur is een fractie minder strak en het lijkt of de rubbers van de reactie stangen iets speling hebben.
Het interieur houdt zich goed, alleen de opbergvakken in de voorportieren gaan spontaan open bij het sluiten van de portier.
Overall:
Een fijne auto om te rijden. De reparaties hebben mij tot nadenken gebracht en bij afloop van het lease contract niet meer voor een C5 vervolg gegaan. Mede door het nieuwe model en de meerprijs van het hydrolische veersysteem, ben ik naar een auto in prive bezit gegaan: Een Skoda Superb 2.5V6
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren