Citroën C4 Coupé 2.0 HDiF 16V VTS (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C4 Coupé 2.0 HDiF 16V VTS |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na een aantal auto’s bereden/bekeken te hebben al vrij snel uitgekomen op de Citroen C4 Coupe.
De juiste uitvoering kiezen heeft me veel tijd gekost. De huidige opbouw van modellen en opties vind ik niet zo geweldig. Veel nuttige opties kun je alleen in een bepaalde uitvoering vinden.
Uiteindelijk is het een C4 2.0 HDIF VTS geworden. Met als opties het besmettelijke maar fantastisch mooie beige lederen interieur, gelaagd glas, alarm, Lane departure warning en een Nokia carkit en VDO navigatie.
Na een aantal HP geveerde Citroens te hebben gereden was ik bang dat de C4 me qua comfort niet zou bevallen. Eerlijk is eerlijk, het comfort haalt het niet bij dat van een CX of XM, maar is dik voor elkaar. De stoelen zijn echt een grote vooruitgang. Zitten echt geweldig. Andere pluspunten zijn de goede afwerking en de erg goede materiaalkeuze. De auto straalt kwaliteit uit. Het enige wat beter kan zijn de interieurdelen aan de onderkant.
De 2.0 HDIF had van mij niet gehoeven, de 1.6HDIF was voor mij ruim voldoende geweest, maar de VTS is er alleen als 2.0. De motor loopt zoals het bij een HDI hoort. Mooi rustig, op de achtergrond en mooi soepel. Verder weet ie op een bijzonder verfijnde manier power te bieden wanneer je dat nodig hebt. Hij is zuinig genoeg (1:17-18) bij flinke snelwegafstanden bij een behoorlijk tempo. Ik kom er mee in de stad, maar dat is zeldzaam. De versnellingsbak schakelt prima.
Update: De eerste 30K zit er op ! Gelukkig (afkloppen) zonder 1 enkel probleem. Deze Franse schone is dus duidelijk uitontwikkelt.
De motor is na het inrijden duidelijk meer ’los’ gekomen en is heerlijk vlot bij de tussensprintjes. Verbruik is gelijk gebleven. Enige minpuntje is dat ik tussendoor een liter motorolie heb moeten bijvullen. Maar ja, interval is om de 30K.. 1 liter verbruik op 10K is niet echt veel. Bijvullen ook gedaan net na de inrij periode. Daarna bleef het oliepeil mooi constant.
Ik geniet dagelijks van deze fijne auto en ik zal volgende week wat foto’s uploaden.
Update2: We zijn de 60K gepasseerd. Ook nu zonder enig probleem, uitgezonderd een kapotte voorruit, met dank aan een vrachtwagen met steentjes.... Geen druppel olie hoeven bijvullen, tot op heden zeer tevreden.
PROBLEMEN
Niets.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.