Citroen C3 Aircross PureTech 110 Shine (2019)

autoreview

Citroen C3 Aircross PureTech 110 Shine (2019)
Citroen C3 Aircross PureTech 110 Shine (2019)Citroen C3 Aircross PureTech 110 Shine (2019)Citroen C3 Aircross PureTech 110 Shine (2019)Citroen C3 Aircross PureTech 110 Shine (2019)Citroen C3 Aircross PureTech 110 Shine (2019)

Signalement

UitvoeringC3 Aircross PureTech 110 Shine
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst59.900 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Goede combinatie

  • 4.500 km

De auto via private lease gekocht. Uitgeleverd op 7 feb 2019, nu twee maand in bezit en bevalt prima.
Shine uitvoering in parelmoer beige met zwart dak en standaard interieur bekleding.
Auto voorzien van 110pk motor met handgeschakelde zesversnellingsbak. Heel fijn schakelende bak. Auto gekocht omdat ik op zoek was naar een kleinere auto maar wel met plaats voor vijf volwassenen, zuinige auto, uptodate met accesoires tegen zo laag mogelijke prijs.

Auto rijdt prima, comfortabel, fijne pittige motor die ook nog zuinig is. Gemiddeld verbruik 1l op 16,5km. Langere stukken zelfs 1l op 18 km. Wel met rustig, constant rijden.

Geen problemen tot nu toe, alles werkt.
Enige vreemde vind ik dat armsteun ontbreekt in deze duurste uitvoering (Shine).
Ik vind dat bij een merk als Citroen (comfort als verkooppunt) er standaard een armsteun in de duurste uitvoering zou moeten zitten. Nu alleen verkrijgbaar door aparte armsteun te kopen van €200 of upgrade te kopen in interieurbekleding voor €750.

Steeds beter

  • 14.000 km

Half jaar en 14000km verder. De eerste vakantie naar Engeland achter de rug. Vier personen met bagagewagen van plusminus 460kg.
Ruime auto, kinderen van 160cm en 177cm zitten goed achterin, beter dan de Renault Espace IV.
Gemiddeld verbruik over 14000 km bedraagt 6liter per 100km.

Heel fijne motor, zuinig maar draait heel makkelijk toeren en versnelt prima, ook met vier personen. Doet niet onder qua acceleratie voor de 170PK sterke 2.0T Espace. Zes versnellingsbak schakelt heel fijn, soepel en direct!

Geen problemen tot dusver. 1x update van navigatie software.

Over naar C5 Aircross Hybrid

  • 59.900 km

De C3 Aircross is terug naar de dealer ivm aanschaf C5 Aircross Hybrid. Ik had een zwaardere auto nodig ivm aanschaf caravan.
De C3 Aircross heb ik drie jaar probleemloos gereden, door Corona crises minder kilometers gereden, 59k ipv 75k. Auto was nog in top conditie.
Nu dus een C5 Aircross Hybrid, ook via private lease.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Citroën C3 Aircross

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens