Citroën C3 Aircross PureTech 110 Feel (2018)

autoreview

Citroën C3 Aircross
Citroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 AircrossCitroën C3 Aircross

Signalement

UitvoeringC3 Aircross PureTech 110 Feel
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst35.000 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 7 met de Aircross

  • 7.000 km

De reden van de aanschaf was dat de Aircross vanwege zijn hoogte nog een goeie zit heeft met mijn lengte (2.05m). In de meeste Citroëns zit ik met mijn hoofd net tegen het dak en dat was hier niet het geval, dus: mooi! Verdere reden voor aankoop was dat je veel Auto voor je geld krijgt bij Citroën. Het is een degelijke auto, rijdt prima, is best ruim en comfortabel.

Motorisch
De 110 benzine is goed voor de auto. Geen moment dat de auto tekort komt! Je rijdt zonder dat je het door hebt, tegen de 140 en het comfort blijft ook best goed. Doordat het een wat hogere auto is, is het geen scheurmonster in de bochten en dat is logisch natuurlijk.
Er zit een trekhaak onder, maar het te trekken gewicht (680 kg) houdt niet over, desondanks voor de kleinere karretjes voldoet het goed.

Exterieur
Tja, je koopt deze auto niet omdat het een mooie auto is, maar voornamelijk omdat deze praktisch is. "Het hangbuikzwijntje" is daarom ook zijn bijnaam.

Interieur
Over het interieur heb ik mijn meermalen verbaasd! De stoelen zitten lekker zacht en comfortabel, desondanks zou een lendesteun wel lekker zijn. De volledig neerklapbare passagierstoel is handig, de verstelbare achterbank lijkt dat ook (maar heb ik nog niet gebruikt omdat het weinig ruimte toevoegd) en de achterbak is ronduit klein! De hoedenplank is echt onhandig met een verstelbare achterbank (Waarom monteerd Citroën die dingen nog anno 2018?). Verder is het grote touchscreen ook een kriem! De toetsen en de bediening is niet best of logisch en de symbolen zijn ronduit onlogisch. (Zo is rood het teken dat de ventilatie aan staat??)
Daarnaast is de upgrade van de auto echt wel een must!

Kort gezegd: het is wel een blijver, want het doet wat het moet doen, tegen een zeer gunstige prijs. Toch zijn er een paar onbegrijpelijke keuzes gemaakt bij Citroën die niet te verklaren zijn. Als je met die Franse slag kan leven, is het een topauto!

Km stand verdubbeld!

  • 15.000 km

Ik ben in de eerste drie maanden 15K verder. Afgelopen maanden is het snel gegaan, ik verwacht niet dat dit zo door blijft gaan, maar de ervaring voor nu is goed.
Na drie maanden beginnen er wat barstjes te komen in het blij zijn met de auto. De eerste slijtageplekken komen hier en daar terug, terwijl de meeste kilometers op de snelweg zijn gemaakt.
Zo is de mat bij de bestuurder al wat uitgesleten en is de hoedenplank al opgegeven. De stoel zit nog lekker, maar een lendesteun blijft een gemis.

Verder zijn de voornaamste irritatie's richting de dealer die veel beloofd en weinig waar maakt. Na 3 x terug komen en slecht behandeld te zijn, heb ik ze ook gemeld dat ik de auto niet meer in onderhoud geef bij ze.

Kort gezegd: de auto bevalt prima, maar slijt sneller dan gehoopt. Ik ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkeld.

Doet wat die doet

  • 35.000 km

De

PRIVATE LEASE Citroën C3 Aircross

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.