Citroën C3 1.6 e-HDi 92pk 93g Dynamique (2011)

autoreview

Citroën C3
Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3Citroën C3Citroën C3

Signalement

UitvoeringC3 1.6 e-HDi 92pk 93g Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf25 km
KM-stand laatst33.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

opgehaald

  • 30 km

Op een plezierige wijze hebben wij onze C3 bij fa. Coolen in Apeldoorn in ontvangst mogen nemen. De auto werd ons onthuld doordat het sierlijke doek eraf werd gehaald. De verkoper Sjors heeft ons van alles gedemomstreerd, zelfs de handelingen bij de afneembare trekhaak! Het enige dat er nog niet opzat waren de lichtmetalen velgen. Deze worden tegelijk geleverd met de winterbanden ergens in oktober. De winterbanden komen dan op de huidige stalen wielen en de huidige banden worden dan op lichtmetaal gezet. Daar hebben wij geen probleem mee.
We hebben een goed gevoel bij dit autobedrijf, volgens ons servicegericht.
Nu maar afwachten of onze overstap van Toyota naar Citroen ook gaat bevallen. De uitvoering is voor ons in ieder geval luxe. Na een lange rit richting Zeeland, zal ik meer schrijven.

eerste rit

  • 555 km

na een eerste lange rit, heen en weer naar Zeeland, gaf de eerste tankbeurt een verbruik van 1:20.1. Wat aan de lage kant, maar dit zal zeker verbeteren.
Lekker gereden, niet vermoeiend. we kijken onze ogen uit door de Zenith voorruit. andere opties zijn Pack city, portierruitwindschermset ( heerlijk om het raam op een kier te zetten, zonder nat te worden ), afneembare trekhaak, allesdragerset en later dit jaar de winterbandenset.
Cruisecontrol makkelijk instelbaar.

Later zal ik meer schrijven

tussenrapport

  • 918 km

Na mijn verkeerd geplaatste review, dan maar eens een 'echte' review, Nog niet echt aan wat kilometers toegekomen. Binnenkort tijdens vakantie wel.
Pluspunten: een geweldig werkend cruisecontrol, waarbij de 'limit' funktie goed gebruikt wordt. Hoef ik niet zo op de snelheid te letten! Ander pluspunt: de motor pakt goed op, bij een laag toerental.
Kofferbakruimte lekker groot. Start stop systeem werkt snel. Na een stilstand, zijn we weer snel weg. Bij de Yaris gaf dit nog wel eens problemen.
Minpunt (zomers ): het wordt wel erg gauw warm met zo'n Zenith ruit. In de winter zullen we er wel anders over denken.
Verbruik nog aan de hoge kant. Ondanks gemiddeld gebruik stad/snelweg/prov.weg toch 1:20.35. Zal na de vakantie ( ong. 3500 km ) hopelijk verbeterd zijn.
Jammer alleen van die slecht ontworpen zonneklepjes....

vakantieplezier

  • 6.000 km

Hieronder de ervaring tijdens vakantie in Italië en Zwitserland. Vol (letterlijk)gepakt vertrokken, geen gevoel dat de auto hierdoor belast werd. Cruisecontrol zoveel mogelijk gebruikt. Tijdens eerste tankbeurt viel klepje eraf, geen goed teken. Veel volbepakt over bergpassen gereden. Heerlijk deze dieselmotor. Lastig: langdurige eerste versnelling. Moest door haarspeldbochten veelvuldig lang doortrekken in zn 1. Te vroeg doorschakelen leverde een 'hikje'op in snelheid. Grote voorruit leverde veel plezier op. Tevens in Nederland ook voor verkeerslichten, die hoog opgesteld zijn. een aanrader dus. Nagenoeg geen verbruik motorolie. Op terugweg Duitse autobaan, flink doorgereden. Cruisecontrol op 145 km/u. Af en toe uitschieters op linkerbaan (snelle auto's in aantocht) naar de 170. is in verbruik ook dadelijk merkbaar, 1:17,9.
Achterin was er voor jong-volwassenen niet genoeg beenruimte. Redelijk zuinig verbruik, maar nog niet voldoende voor mij. Vreemd genoeg geeft boordcomputer steeds dezelfde gemiddelde verbruik weer: 1:22.2

goed op weg

  • 9.000 km

Nu we alweer 3 maanden genieten van deze voiture. Alleen een rammeltje bij het wegschuifbare dak is een minpunt van de auto. Het verbruik wil ook nog niet verder omlaag 1:20.8
Tijdens een weekendje weg in Duitsland rijdt de auto als een zonnetje. Op de autobahn even vlot inhalen is geen probleem voor de Franzoos. Nu winterbanden laten monteren, ben benieuwd naar het verbruik. Wel de originele wieldoppen er weer opgezet. Tijdens oliecontrole blijkt dat de auto weinig olie verbruikt.

nog steeds tevreden

  • 33.700 km

Nu hebben we alweer aardig wat kilometers achter de rug. Ondanks het irritante gekraak bij het wegschuifbare hemeltje, zijn we blij met deze kleine vlotte auto. Zeker op de Autobahn in Duitsland komt deze goed mee. Het verbruik daarentegen haalt het natuurlijk nooit bij de fabrieksopgave. De cruisecontrol doet wonderen om het verbruik laag te houden evenals het start en stopsysteem. Het is wel even wennen als je in een andere auto rijdt waar dit niet in aanwezig is. Geen motorische problemen gehad. De garage ziet ons pas weer bij de reguliere onderhoudsbeurt.
Ook op winterbanden gedraagt de auto zich goed. Als het niet te koud is blijft het verbruik redelijk goed.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Citroën C3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.