Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)

Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)
Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)Citroën C3 1.4i Ligne Business (2010)

UitvoeringC3 1.4i Ligne Business
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011

Voorlopertje

De citroen gekregen als voorloop auto. Ik kon kiezen uit de C3 of een Opel Corsa. Ik ben voor de C3 gegaan vanwege het uiterlijk. Is toch net iets meer design.

Het design en de zithoogte van de auto zijn de 2 pluspunten. Na bijn 19K kilometers gereden te hebben incl vakantie in nederland is dat wat ik kan concluderen.

Comfort is ook goed en het lange afstand rijden in deze auto gaat goed.
Motorisch is hij met 75 pk niet de snelste maar met wat inrijden en goed schakelen is hij toch best pittig.

Het grootste nadeel van deze auto vindt ik zijn rijgedrag. Het is geen scheurijzer en dat verwacht ik ook niet maar de vering is echt goed Frans wat inhoudt heel slapjes. Elke heuvel maakt me zeeziek en bochten niet te hard nemen anders vlieg je eruit.

Eerdere Franse auto's die ik in mijn bezit heb gehad (peugeot 106 rallye en Renault Laguna) waren minder slap in de vering en prettiger om in te rijden.

Ja je zou minder sportief kunnen rijden maar dat zit niet in het aard van het beestje (helaas voor de C3).

Over een maandje krijg ik mijn nieuwe leaseauto, een Seat Ibiza 1.2 tdi copa plus dit keer. Deze heb ik voornamelijk gekozen voor zijn VW vering (Duits maw) en de vele opties. Motorisch zal deze waarschijnlijk vergelijkbare prestaties leveren. Zodra ik een x aantal km's gereden heb volgt hier ook een review van maar op basis van mijn proefrit met de Seat ben ik al positief anders had ik hem nooit besteld uiteraard.

ps geen idee of andere mensen dit ook hebben gehad maar ben al 3x teruggeroepen voor een dealer terugroep actie, 1x handrem 1x boordcomputer en 1x wisten ze het bij de leasemaatschappij niet te vertellen.

3,5

PRIVATE LEASE Citroën C3

DirectLease
Citroen C3 PureTech 83 Feel (5D/5H)

Citroën
Citroen C3 PureTech 83 You! (5D/5H)

Citroen C3 PureTech 110 C-Series (5D/6H)