Citroën C1 VTi 68 Airscape Feel Edition (2015)

autoreview

Citroën C1
Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1Citroën C1

Signalement

UitvoeringC1 VTi 68 Airscape Feel Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst12.003 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste nieuwe

  • 12.003 km

Mijn 1e nieuwe auto, 27 April dit jaar stond ie onder een rood kleed gehuld splinternieuw te zijn. Wit met een rood dak & spiegelkappen, geblindeerde ramen achter en chroomstrips rond de ramen. Blits, fris en bij de tijd en dagelijks tovert de auto een glimlach op mijn gezicht als weer in stap..
Dakje met 1 druk op de knop vouwt ie zich open,
laat de zon en frisse lucht maar binnen, ik als 2cv liefhebber kan hier enkel van genieten!
Dat dak werkt ook nog eens feilloos, geen geruis op de snelweg en bedienen kan makkelijk tot ong 80km/h!

De uitvoering die ik gekozen heb is een middelmaat, voor deze tijd dik in orde, automatische koppeling met de gsm, bediening vanaf het stuur, cruise control en dat soort zaken..

Inmiddels een half jaar verder, dacht ik laat mij eens wagen aan een revieuw. aangezien er nog niet veel voor mij zijn geweest met dit model, bijdeze..

Qua comfort: De stoelen zitten goed, zijn niet heel veelzijdig in te stellen maar ik zit er lekker in, ook langere afstanden 300km+.
Zoals een nieuwe auto betaamt geen rammels , kraakjes of gebonk en dat draagt ook bij aan de comfort gevoel. vering is ondanks zijn kortere wielbasis acceptabel, in het verleden veelal in grotere auto gereden waardoor je aardig verwend bent geraakt kom ik nu achter..haha.

Qua motor: 68pk is niet overbemeten, voor het werk wat ik ermee doe, perfect. 5/6km vanaf koude start binnendoor ri de snelweg. daar bij 105km/h op de cruise waar ik hem 55km later weer af kan halen.
Kortom geen centje pijn voor deze 3 pitter en waarbij die mooi zuinig is: gem 1:20.
uitschieters bij rustiger weer van 1:22 tot 1:18,5 met airco, 2 passagiers en constant 145km/h.. vindt ik ronduit netjes.


Inmiddels zijn we 12000km op pad en kan dus nog weinig zeggen over de betrouwbaarheid, met Toyota-techniek onder de kap ben ik niet echt bang dat er wat gaat gebeuren binnenkort,
recentelijk nog olie gepeilt en zowel de kleur, peil en geur waren nog dik in orde.
het standaard start-stop systeem moest ik wel even aan wennen, alleen betrap ik mij erop dat ik wel heel vaak toch de koppeling ingedrukt houdt als ik stilsta.. dat zal meer over mijn eigenwijsheid zeggen dan die van de C1.

Binnenkort zal de auto voor zijn 1e beurt gaan, zal dan verder mijn bevindingen posten


3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja