Citroën C1 VTi 68 Airscape Feel Edition (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C1 VTi 68 Airscape Feel Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 3 km |
KM-stand laatst | 12.003 km |
Mijn eerste nieuwe
- 12.003 km
Mijn 1e nieuwe auto, 27 April dit jaar stond ie onder een rood kleed gehuld splinternieuw te zijn. Wit met een rood dak & spiegelkappen, geblindeerde ramen achter en chroomstrips rond de ramen. Blits, fris en bij de tijd en dagelijks tovert de auto een glimlach op mijn gezicht als weer in stap..
Dakje met 1 druk op de knop vouwt ie zich open,
laat de zon en frisse lucht maar binnen, ik als 2cv liefhebber kan hier enkel van genieten!
Dat dak werkt ook nog eens feilloos, geen geruis op de snelweg en bedienen kan makkelijk tot ong 80km/h!
De uitvoering die ik gekozen heb is een middelmaat, voor deze tijd dik in orde, automatische koppeling met de gsm, bediening vanaf het stuur, cruise control en dat soort zaken..
Inmiddels een half jaar verder, dacht ik laat mij eens wagen aan een revieuw. aangezien er nog niet veel voor mij zijn geweest met dit model, bijdeze..
Qua comfort: De stoelen zitten goed, zijn niet heel veelzijdig in te stellen maar ik zit er lekker in, ook langere afstanden 300km+.
Zoals een nieuwe auto betaamt geen rammels , kraakjes of gebonk en dat draagt ook bij aan de comfort gevoel. vering is ondanks zijn kortere wielbasis acceptabel, in het verleden veelal in grotere auto gereden waardoor je aardig verwend bent geraakt kom ik nu achter..haha.
Qua motor: 68pk is niet overbemeten, voor het werk wat ik ermee doe, perfect. 5/6km vanaf koude start binnendoor ri de snelweg. daar bij 105km/h op de cruise waar ik hem 55km later weer af kan halen.
Kortom geen centje pijn voor deze 3 pitter en waarbij die mooi zuinig is: gem 1:20.
uitschieters bij rustiger weer van 1:22 tot 1:18,5 met airco, 2 passagiers en constant 145km/h.. vindt ik ronduit netjes.
Inmiddels zijn we 12000km op pad en kan dus nog weinig zeggen over de betrouwbaarheid, met Toyota-techniek onder de kap ben ik niet echt bang dat er wat gaat gebeuren binnenkort,
recentelijk nog olie gepeilt en zowel de kleur, peil en geur waren nog dik in orde.
het standaard start-stop systeem moest ik wel even aan wennen, alleen betrap ik mij erop dat ik wel heel vaak toch de koppeling ingedrukt houdt als ik stilsta.. dat zal meer over mijn eigenwijsheid zeggen dan die van de C1.
Binnenkort zal de auto voor zijn 1e beurt gaan, zal dan verder mijn bevindingen posten
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties3
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste auto's

Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385 km - Klokje Rond

Citroën C1 Millennium biedt meer voor minder

Test: Renault Twingo - Hyundai i10 - Citroën C1

Test: Citroën C1 - Fiat Panda - Hyundai i10 - Kia Picanto - Peugeot 108 - Skoda Citigo
