Citroën C1 VTi 68 Airscape Feel (2016)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C1 VTi 68 Airscape Feel |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 1.500 km |
KM-stand laatst | 15.000 km |
Veel rijplezier
- 15.000 km
Het leek mij leuk om weer eens een cabrio te rijden nadat ik er vroeger 1 heb gehad. En die zijn er natuurlijk genoeg.
De meeste zijn vrij prijzig en de goedkopere zoals Ford Ka , Peugeot 207cc of een Opel Tigra , betaalbaar maar meestal wat ouder en de daarbij behorende hogere kilometerstand.
Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwere auto en dan kom je al gauw uit bij de peugeot 107 , Citroen C1 en de Toyota Aygo. De 3 soortgenoten zijn allemaal leuke auto's maar na de goede ervaring met de vorige C1 toch maar eerst bij de Citroen gaan kijken.
Bij de citroen dealer hadden ze een mooie demo staan. Een rode C1 airscape met zwart dak , lichtmetalen velgen en donker getinte achterramen. Het uiterlijk van de auto sprak me meteen erg aan en na de proefrit was ik verkocht. De auto reed precies hetzelfde als de C1 die we hadden en het open dak was een mooie toevoeging. Dus de koop was snel gesloten.
De C1 airscape , ik noem hem de wannebe cabrio omdat het toch net niet een echte cabrio is. Maar voor mij is het genieten als ik in het zonnetje naar huis rij.
De auto heeft bekleding met zwart en rood. Daardoor passen de stoelen perfect bij de kleur van de auto.
Ik heb de stoelen bijna op de achterste stand en dan is er eigenlijk geen ruimte meer voor benen van de achter passagiers. Ik ben 1.76 . Je kunt de stoelen natuurlijk iets naar voren zetten en dan kan er nog prima iemand achter zitten.
Het verbruik is ongeveer 1 op 19 maar als je goed je best doet is 1 op 20 goed te halen. De auto trekt vlot op en je kan prima meekomen met het andere verkeer.
Ook de boodschappen kan je er prima mee doen. De kofferbak is best ruim voor deze kleine auto.
Het dak is elektrisch en is dus met een druk op de knop te openen.
Voor mensen die twijfelen zou ik zeggen gewoon doen. Het is een heerlijke auto en je hebt dubbel rijplezier door het dak.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste auto's

Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385 km - Klokje Rond

Citroën C1 Millennium biedt meer voor minder

Test: Renault Twingo - Hyundai i10 - Citroën C1

Test: Citroën C1 - Fiat Panda - Hyundai i10 - Kia Picanto - Peugeot 108 - Skoda Citigo
