Citroën C1 1.0i Ambiance (2007)

autoreview

Citroën C1 1.0i Ambiance (2007)

Signalement

UitvoeringC1 1.0i Ambiance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst172.000 km
Lezerswaardering: 91%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 101.500 km

De auto is lekker vlot (vlot genoeg) zit een lekker brommetje in de uitlaat. Goede stoelen, veel ruimte voorin, ook voor achterpassagiers genoeg ruimte!

De auto is erg veilig, dit hebben we ondervonden bij een aanrijding!
Nadeel is de kleine kofferbak, een krat pils past nauwelijks achterin, maar toch voor korte vakanties is al gebleken dat er ruimte genoeg in zit!

Hij is superzuinig, als je een beetje moeite doet haal je met gemak de fabrieksopgave.
Maar als je echt stevig gaat rijden dan zakt het verbruik ook hard, plankend hebben wij 1 op 15 gehaald, relaxed rijdend bijna 1 op 23 van Parijs naar Nederland.

Onderhoud is erg goedkoop.

Auto is wel wat zijwind gevoelig

update**
Ondertussen bijna 60.000 probleemloze, kraakloze en rammelloze kilometers. Het verbruik blijft lekker stabiel rond de 1 op 20,5

Update** 30-01-2010
Eigenlijk niets te melden dan dat de auto zich perfect gedraagd! Positief is het weggedrag met de wintermaanden. Sneeuw en ijs lijken niets uit te maken. De auto gaat overal doorheen, goed ABS grijpt soms in, maar grip is perfect in orde, wie heeft ESP nodig?
Wel is de ruitesproeier eens bevroren ondanks pure antivries, waarschijnlijk sneeuw op de sproeiers wat voor bevriezing zorgde.

In verband met de problemen met Toyota verwachten we nog een terugroepactie snel.

Update**

Geen terug roep actie gehad en we zijn nog steeds super tevreden. Wel een keer pech gehad, zie problemen. Verder nog steeds erg tevreden. Net 4000 veilige en zuinige vakantie kilometers gereden!

PROBLEMEN

  • 101.500 km

Van problemen mag je eigenlijk niet eens spreken.
Er is af en toe wel een rammeltje, maar dat is niet storend.
het dashboard kastje heeft een klepje, maar die had een sluiting die niet goed meer werkte, bleken schroeven niet goed aangedraaid.
Verder wil er wel eens een wieldop af vliegen.

update**

Wieldoppen zijn vervangen voor licht metalen velgen, verder de laatste 20.000 km geen problemen gehad. Alle rammels zover die aanwezig waren zijn verdwenen.

Update**

100.000 km zijn voorbij. Tot nu toe vallen de problemen heel erg mee. 1x pech gehad. De waterpomp ging defect, dit was echter snel en redelijk goedkoop vervangen. Het is wel een zwak punt van dit model, dus we wisten dat het kon gebeuren.

Verder 1x meer stil gestaan, dat hij niet wilde starten. Had te maken volgens de ANWB door een verzopen motor, schijnt meer voor te komen bij moderne auto's. De dealer heeft voor de zekerheid nieuwe bougies gemonteerd.

Bij de komende beurt worden de remmen even nagekeken en gereinigd. Door de vele snelweg kilometers worden de remmen te weinig stevig gebruikt en dat resulteert nu in wat verschil in remkracht achter en wat piepen.

Verder, een heerlijke auto en voorlopig blijft hij nog wel een tijd! Op naar de 150.000 km!

pas de probleme

  • 140.000 km

Tja wat moet je zeggen van deze auto.

Ondertussen 140.000 kilometer gereden. Alleen de waterpomp was ooit een probleem. Verder helemaal niets.

Op hogere snelheden (120+) is hij wat brommerig, maar daaronder is het heel leuk rijden. Snel, comfortabel en ontzettend wendbaar. Dat maakt het heel leuk sturen en met dat 3 cylinder roffeltje klinkt het zelfs een beetje sportief.

Wij zijn nog steeds ontzettend gelukkig met de C1 en willen hem ook nog niet inruilen. Waarschijnlijk komt er in 2014 een opvolger, maar blijft de C1.

Slijtage?? waar??

  • 151.000 km

Ja echt 151.000 kilometer.

Een paar updates. Onlangs is er een steen tegen de voorruit gekomen, dit had als oorzaak dat er een flinke beschadiging precies in het gezichtsveld zat. De voorruit is vervangen bij Carglass. De periode daarna bleef de voorruit erg kraken. Het lijkt nu beter te gaan.

Verder is de airco defect op het moment. Deze wordt nog gerepareerd. Door steenslag en slijtage van 6 jaar snelweg gebruik is de condensor gaan lekken. Daar kun je weinig aan doen, maar het is een relatief dure reparatie.
De airco is prima voor deze auto, maar bij inschakelen merk je duidelijk dat je een paar PK's mist. Op vakanties beperkten we ons dus ook bij het gebruik van de airco. Liever de ramen open, is wat prettiger, tenzij het erg warm wordt, dan is de airco erg prettig.

Verder het punt slijtage. Bij 151.000 kilometer mag je verwachten dat er toch wat slijtage op treedt. Maar dit valt ontzettend mee. De stoelen vertonen nog geen slijtplekken en zakken nog niet door. het stuur zie je niet aan dat deze veel gebruikt is. Op de radio en de pook zie je wel lichte slijtagesporen, maar niet dusdanig dat het er kapot uit ziet. De auto kent nu wel wat krasjes en kleine deukjes en de voorbumper heeft redelijk te lijden gehad onder steenslag. Buiten deze beschadigingen is de auto nog steeds in uitstekende staat en ziet er nog pico bello uit van binnen en buiten. Als je zegt dat hij 75000 km gelopen heeft geloof je het ook.

en maar doorgaan

  • 172.000 km

Weer een jaar verder. We hebben hem deze zomer al weer 7 jaar en we zijn 172.000 km verder.
Het algemene beeld is heel goed van deze auto. Slijtageplekken in het interieur zijn er nog niet veel.
De buitenzijde heeft natuurlijk wel wat krasjes en vooral steenslagschade, maar dat is logisch voor een auto die eigenlijk alleen maar op de snelweg zit.
Verder bromt hij gewoon lekker door.

De koppeling merk je aan dat deze langzaam minder begint te worden. Maar met deze kilometerstand nog de originele koppeling erin dat is netjes. Voorlopig rijden we er nog mee door.

De Airco hebben we ook nog niet late repareren. Dit ook omdat we hem heel weinig gebruikten. Wel willen we deze binnenkort laten herstellen.

Verder nog steeds geen problemen. Bij de vorige beurt hebben ze op de reservewielbak iets moeten tectyleren vanwege een lichte roestvorming. Maar omdat we er eens een aanrijding mee hebben gehad kun je dat verwachten.

Natuurlijk denken we wel na over opvolging van deze auto. Waarschijnlijk gaat mijn vrouw een andere C1 kopen eind dit jaar en neem ik het stokje over en ga zelf met deze C1 verder rijden.

Ik ben er van overtuigd dat er nog makkelijk 150.000 km bij kan.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens