Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • C1

Citroën C1 1.0i Ambiance (2007)

autoreview

7
Citroën C1 1.0i Ambiance (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC1 1.0i Ambiance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 18 juli 2007

Hij is er en ik ben er heel blij mee! Mijn vet coole gele scheurijzertje.

Na uitgebreide vergelijkingen van zowel folders als auto’s bij de dealer ging ik in eerste instantie voor de Toyota Aygo, i.v.m. de 3 jaar garantie en het iets uitgebreidere standaardpakket (o.a. radio en 6 speakers). Na een hele dag onderhandelen (met alle drie de merken) en nog een proefrit gemaakt te hebben in een C1 uiteindelijk voor deze auto gekozen. Vanwege het feit dat hij in mijn favoriete kleur, geel/groen, te krijgen was en omdat de dealer waar ik hem uiteindelijk heb gekocht - notabene niet eens een Citroendealer, maar de Mazdadealer waar mijn man zijn auto heeft gekocht - de hoogste inruil voor mijn Panda uit 2005 gaf. Het verschil tussen het laagste en het hoogste bod was uiteindelijk 2400 euro! Bovendien was er het Cool Tech actiepakket (radio/ cdspeler,airco, toerenteller) met 100 euro korting en een TomTom One Benelux kado.
Als levertijd werd de productie van juli 2007 genoemd, maar na krap 4 weken kreeg ik een telefoontje van de dealer dat de auto er al was (eind juni). Ik had nog wat extra opties besteld, zoals andere wieldoppen, de aluminium pookknop en de aluminiumset om de versnellingspookbak, om het bakje op het dashbord en om de raambedieningspanelen. Dit was allemaal keurig verzorgd door de dealer en bovendien kreeg ik bij aflevering meteen de beloofde TomTom mee.
Mijn man heeft zelf nog andere boxen voor en in de hoedenplank gemaakt, we hadden o.a. op deze site gelezen over de slechte geluidskwaliteit van de radio en boxen.
Tevens hebben we inmiddels de auto met citroen dorpellijsten, portierhandvatkombeschermschelpen (leuk woord voor galgje), parkeersensoren, zilverkleurige knippelichten in koplampunits, middenarmsteun en een uitlaatsierstuk gepimpt. En o ja, we hebben ook nog een dashbordklepkastje bevestigd, zodat mijn spullen niet zo te kijk liggen.
De auto rijdt heerlijk, hij is veel feller dan de Panda waarin ik reed, hij voelt veel ruimer van binnen en ook op de snelweg heb je geen problemen om mee te komen.
Ik wist van de kleine kofferbak, daarom heb ik ook bewust gekozen voor de 5-deurs uitvoering, maar omdat ik meestal alleen in de auto zit en hooguit met 2 personen, is dit geen probleem. De wekelijkse boodschappen passen er prima in, als ik iets groters wil vervoeren klap ik gewoon de achterbank geheel of in gedeeltes neer.
Het comfort vind ik prima, de Panda die ik reed was, voor die klasse, heel luxe en compleet uitgevoerd, met alles er op en er aan. Geen rammeltje,kraakje, piepje, niks. Ik vind de vering en de stoelen van de C1 beter, gelukkig maar, want ik heb een lastige rug, maar daar heb ik tot nu toe helemaal geen last van.
Minder vind ik het zicht schuin naar achteren, ik zet de bijrijdersstoel altijd zo dat ik het zij-achterraam nog goed kan zien. Wel fijn zijn de grote buitenspiegels.
Tevens is de toegankelijkheid van de kofferruimte minder (hoedenplank zit snel in de weg). Over het verbruik kan ik nog niet veel zeggen. We zijn hem nog aan het inrijden. De eerste keer dat ik weer moest tanken had ik ong. 511 km. gereden, dat is niet slecht, als je bedenkt dat inrijden bij ons ook betekent met airco aan en zo hard als kan (tot 4000 toeren). Nu we de 1000 km. gepasseerd zijn heeft mijn man geprobeerd hoe hard hij eigenlijk echt gaat, en inderdaad, (veel) harder dan de fabrieksopgave is mogelijk, de snelheidsmeter vloog voorbij de 170.
Nu hij zo voor de deur staat te glimmen vind ik de C1 eigenlijk de mooiste van de 3 zusjes. De koplampen vind ik guitig, de achterkant gewoon mooi. Ik krijg veel positief commentaar van mensen, ik denk ook vanwege de kleur.

Update 1-8-2007, 2100 km. Nou mijn Citroentje heeft de garantieinspectie gehad. In een maand tijd hebben we er 2100 km mee gereden en het moet gezegd het waren heel ’plezante’ km’s. De auto begint goed los te geraken (top 174 op teller, 167 vlgs gps.). Het gemiddelde verbruik was in deze inrijperiode met veelal hogere gemiddelden ca. 6,0 liter, iets wat we met onze laatste Panda niet eens haalden met netjes rijden. Het rammeltje links achter is verdwenen en goed de hoedenplank rammelt wel soms, maar die heeft ook een fixering van niets, maar dat zie en weet je indien je de auto koopt en een uitgebreide proefrit vooraf maakt. De auto is de afgelopen maand dus heel goed bevallen, mijn man is er bijna niet meer uit weg te slaan, hij vind hem helemaal geweldig. Hij heeft er ook nog parkeersensoren ingebouwd, op internet gekocht voor 74 euro rn ze werken ook nog goed!
Oh wat betreft de stoelen, gezien de tijd die we er in 1 maand in verbracht hebben, helemaal super (dit in tegenstelling wat sommige anderen op autoweek schrijven).

Update 20-9-2007, 3600 km. Mijn autootje houd zich voorbeeldig. Brandstofverbruik ligt zo rond de 5,7 liter/100 km, maar dat is voornamenlijk stadsverkeer met veel stoplichten. Mijn man heeft overigens gelijk, dit autootje nodigt uit tot doorrijden. We zijn er nog steeds heel erg mee in onze nopjes. Het enige wat zich heeft voorgedaan is dat we een wieldop zijn verloren. Het is niet de af fabriek wieldop maar de bij Citroen gekochten. Deze drukte met zijn rand in de bandwang...Op een bosweggetje waar de vering echt aangesproken werd hebben we er een waarschijnlijk verloren. Mijn man heeft nu de orginele wieldoppen gemonteerd, deze zien er ook goed uit.
Oh ja, hij heeft ook het olieverbruik bijgehouden en dit is nihil, dus nog niet meetbaar.
De redenen waarom hij overigens zo goed bevalt zijn de kleur, de zuinigheid, de vlotheid (de motor is zeer soepel onderin zijn toeren maar trekt ook met graagte door naar hoge toerentallen, wat dan weer, vlgs mijn man, een gaaf ronkend boxerachtig geluid oplevert). Overigens is hij op de snelweg ook opvallend vlot en kan dus gemakkelijk meekomen. De auto is tevens mooi koersvast en op hogere kruissnelheden opvallend relaxt te berijden. Het aircootje deed het de afgelopen maanden ook tot volle tevredenheid, ik ben benieuwd of dat de komende maanden ook voor de verwarming geldt.
Dankzij het nieuws op prinsjesdag weet ik daarbij ook nog eens dat ik volgend jaar maar de helft aan wegenbelasting ga betalen!!

Update 22-10-2007, 4670 km:
Ik heb nieuwe foto’s geplaatst. We hebben andere velgen met Uniroyal winterbanden op Marktplaats gekocht, overigens in de standaard maat. Ik vind de auto nu echt stoer.
Mijn man heeft ze er vandaag op gezet daar het er op lijkt dat het de komende weken toch niet meer veel warmer wordt dan 10 graden. Ik kan nog niet veel zeggen over de eigenschappen van de bandjes, tijdens het ritje van 20 km merkten we niet veel verschil in geluid, confort enz.. Overigens hebben de voorbanden nog 7,2 mm en de achterbanden 7,5 mm.

Update 9-8-2008, 13000 km:
Bijna 1 jaar later maar weer eens een update geplaatst. Recentelijk heeft de C1 zijn eerste 15000 km beurt gehad (149 euro, eigenlik wel duur!), daarbij had ik niets te melden daar er simpelweg geen irritaties of storingen aan de auto zijn. Hij of zij (?) bevalt super, we denken er zelfs over om indien we hem langer willen houden, dus geen garantie bij te kopen.
Het is onze tweede auto, maar we rijden er toch nog zo’n 12000 km per jaar mee, dat komt omdat we ook regelmatig naar ver wonende vrienden met de C1 gaan, dat is dan zo’n 520 km op 1 dag, maar de auto geeft geen krimp. Het gemiddelde verbruik zit ergens rond de 1:16,5, maar dat komt omdat ik er korte stadsritjes mee rijd en mijn man heeft een pittige rijstijl op de autoweg, waar de auto regelmatig vertoeft. Zo zijn we bij ons laatste bezoek aan onze vrienden in 2 uur naar huis gereden(nachtrit van 260 km).

Wat bevalt mij na ruim 1 jaar gebruik:
+Fijne stoelen
+Voorin lekker ruim, maar achterin kunnen volwassenen ook goed zitten, recentelijk met zijn 4-en weg geweest met resplengte’s, 193, 181, 168 en 170 cm. Als je man/vrouw zit is er zowel voor als achterin voldoende ruimte.
+Lekker vlot handelbaar en geweldig goede wegligging met de Michelin bandjes (moest ik er van mijn man bijzetten :-)
+Het uiterlijk en innerlijk maakt me vrolijk!

Wat me minder bevalt na 1 jaar (reeds eerder genoemd)
-Zicht schuin naar achteren langs bijrijdersstoel is matig.
-Toegankelijkheid kofferbak slecht maar dat wist ik reeds en heb daarom de 5 deurs gekocht, zodat spullen op de achterbank gezet kunnen worden.

Wat is er verder nog te melden. Mijn man blijft er maar mee bezig. Recentelijk heeft hij Citroen logo’s op de naafdopjes gemonteerd en de achterspeakers vervangen door JBL speaker’s. Ik vind de std radio nu echt fijn klinken.
Ik houd u op de hoogte van de ontwikkelingen.

PROBLEMEN

  • 18 juli 2007

Rammeltje linksachter en hoedenplank die rammelt.

Fotografisch probleem: Met niet één camera is het tot nu toe gelukt de kleur goed weer te geven. De auto is nl geel groen en echt vele malen sprankelender dan op de foto’s. :-)

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Citroën C1? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën C1
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Citroën C1 1.0-12V Ambiance

    Citroën C1 1.0-12V Ambiance

    • 2007
    • 116.885 km

    € 1

    Citroën C1 1.0-12V Séduction

    Citroën C1 1.0-12V Séduction

    • 2008
    • 107.546 km

    € 3.450

    Citroën C1 1.0-12V Ambiance 5 Deurs | Airco | el ramen | Nette auto

    Citroën C1 1.0-12V Ambiance 5 Deurs | Airco | el ramen | Nette auto

    • 2007
    • 126.938 km

    € 3.190

Meer Citroën C1 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Citroën C1

    137
    • 24 mei 2018

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën C1 specificaties
  • Citroën C1 occasions
  • Citroën C1 video's
Advies en informatie
  • Citroën C1 tests
  • Citroën C1 gebruikersreviews
  • Citroën C1 index
PREMIUM
Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

Geen enkel merk weet het concept veel-voor-weinig zo goed aan de man te brengen als Dacia....

Lees meer
 

Citroën C1 reviews

  • Gebruikersreview
    Citroen C1 1.0i Ambiance (2008)

    Citroen C1 1.0i Ambiance (2008)

    6
    • 13 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Citroën C1 1.0i Ambiance (2008)

    Citroën C1 1.0i Ambiance (2008)

    6
    • 24 januari 2012
  • Gebruikersreview
    Citroën C1 1.0i Ambiance (2008)

    Citroën C1 1.0i Ambiance (2008)

    2
    • 30 maart 2011
  • Gebruikersreview
    Citroën C1 1.0i Ambiance (2008)

    Citroën C1 1.0i Ambiance (2008)

    31
    • 6 december 2008
  • Gebruikersreview
    Citroën C1 1.0i Ambiance (2008)

    Citroën C1 1.0i Ambiance (2008)

    8
    • 25 november 2008
  • Gebruikersreview
    Citroën C1 1.0i Ambiance (2007)

    Citroën C1 1.0i Ambiance (2007)

    6
    • 12 november 2008
  • Gebruikersreview
    Citroën C1 1.0i Ambiance (2007)

    Citroën C1 1.0i Ambiance (2007)

    1
    • 4 december 2007
meer reviews
Citroën C1 1.0-12V – 2007 – 456.961 km - Klokje Rond

Citroën C1 1.0-12V – 2007 – 456.961 km - Klokje Rond

Dat de drieling Aygo/107/C1 hoge kilometerstanden kan halen, hebben we in deze rubriek al vaker...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Citroën C1 1.0-12V – 2007 – 456.961 km - Klokje Rond

    Citroën C1 1.0-12V – 2007 – 456.961 km...

    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107/108: vaarwel

    Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107/108:...

    83
    • 13 november 2021
  • Nieuws
    Doek valt voor Citroën C1

    Doek valt voor Citroën C1

    60
    • 10 november 2021
  • Achtergrond
    Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste auto's

    Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste...

    49
    • 14 september 2021
  • Gebruikersreview
    Citroen C1 VTi 72 Shine (2021)

    Citroen C1 VTi 72 Shine (2021)

    6
    • 8 september 2021
  • Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385 km - Klokje Rond

    Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385...

    • 12 april 2021
  • Nieuws
    Citroën C1 Millennium biedt meer voor minder

    Citroën C1 Millennium biedt meer voor minder

    21
    • 9 april 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    55
    • 24 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C5 Aircross PureTech 130 Shine (2020)

    Citroen C5 Aircross PureTech 130 Shine...

    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Citroën Ami als stoerdere My Ami Buggy

    Citroën Ami als stoerdere My Ami Buggy

    29
    • 15 juni 2022
  • Nieuws
    Klassiekers in Frankrijk: 2CV op één, maar Kever op tweede plek

    Klassiekers in Frankrijk: 2CV op één, maar...

    • 11 juni 2022
  • Nieuws
    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    192
    • 10 juni 2022
  • Citroën C5 Aircross - Rij-impressie

    Citroën C5 Aircross - Rij-impressie

    73
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Citroën C3 Elle is actiemodel gericht op vrouwen

    Citroën C3 Elle is actiemodel gericht op...

    63
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden