Citroën AX 10 E (1988)

autoreview

Citroën AX
Citroën AX SportCitroën AXCitroën AXCitroën AX SportCitroën AXCitroën AXCitroën AX SportCitroën AXCitroën AXCitroën AX

Signalement

UitvoeringAX 10 E
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf139.000 km
KM-stand laatst155.403 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 148.000 km

Mijn vriendin en ik moest voortaan zo vaak een auto van onze ouders lenen, dat we besloten er zelf maar een te kopen. Het moest een kleine zijn, aangezien we allebei studenten zijn, en het liefst zo zuinig en goedkoop mogelijk!

Aangezien ik 2 meter ben, heb je bij de meeste auto\'s al een probleem. De Nissan Micra, de Suzuki Alto en dergelijke zijn gewoon te klein, ik kon niet meer schakelen! Maar toen kwamen we deze Citroen tegen, overigens een AX 1.0 Escapade uit 1993, maar die stond niet in de lijst..

Hij stond bij een dealer voor maar 500 euro, en alles zag er goed uit. En tijdens de proefrit bleek dat ik er goed in kon rijden, mits ik natuurlijk de stoel naar achter zette en half ging liggen :)

We zijn zeer tevreden over deze auto tot nu toe. Helaas hebben we een paar dingen moeten vervangen en fixen, maar dit is logisch bij een auto van 500 euro toch?
De koppeling was compleet versleten, laten vervangen voor 100 euro totaal! Vervolgens was de startmotor kapot, ook deze laten vervangen.

Hij rijdt nu weer perfect. Het verbruik is perfect, we rijden er ongeveer 1 op 16 mee, soms 1 op 15. Hij is makkelijk in te parkeren, heeft een best ruime kofferbak (vooral als de bank plat is), en er kunnen eventueel 4 mensen in zitten. Het enige nadeel wat ik zo kan noemen, is dat hij geen stuurbekrachtiging heeft. Mijn vriendin moet soms heel wat kracht gebruiken!

Al met al zijn we er zeer tevreden over, en de auto is zeker aan te raden voor studenten of mensen die zuinig willen rijden!

UPDATE 148.000 Km.

We zijn nu weer een tijdje verder, maar de auto rijdt nog goed. Dankzij de nieuwe startmotor start hij elke keer weer, ook al vriest het nu elke nacht tot -12! Alleen de deuren vriezen soms dicht, en dan moet je heel veel geweld gebruiken wil je die weer open krijgen!

PROBLEMEN

  • 146.000 km

Kapotte koppeling, 100 euro
Startmotor vervangen 50 euro
Versnellingskoppelstukje 50 euro

Dus ongeveer 200 euro aan reparaties.

Verder geen problemen

Verkocht

  • 155.403 km

De Citroen is ingeruild voor een Fiat Punto Selecta, een automaat. Dit komt omdat we toch wat meer 'auto' wilde hebben. Wat degelijker en veiliger.

Maar het komt ook omdat de radiateur van de Citroen ergens aan het lekken was. Ik bleef koelvloeistof bijvullen, en in de hete zomer is dat niet echt fijn! Verder begonnen de ruitenwissers te ver door te gaan, zodat ze op de motorkap kwamen! Het achterklep slot hebben we moeten vervangen omdat deze afgebroken was. Er kwamen dus steeds kleine problemen, maar het leidt wel tot irritaties. Vandaar een nieuwe auto! Review volgt nog

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.