Chrysler Voyager 3.3i V6 SE (1996)

autoreview

Chrysler Voyager

Signalement

UitvoeringVoyager 3.3i V6 SE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf173.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto is de ideale gezinsauto. Aangezien hij ook een LPG G3 instalatie heeft is hij ook enigzins betaalbaar in het verbruik. Drie kinderen en een heleboel bagage/fietsen/wandelwagens etc is geen enkel probleem. De twee schuifdeuren aan beide kanten maken het in en uitstappen achterin erg makkelijk. Wij hebben meestal alleen de grote bank er in zitten om er met z´n vijven in te zitten. Zo nu en dan gaat ook de kleine bank erin als we net even meer mensen willen vervoeren. Het opslaan van één van de banken kan een probleem zijn als je geen ruimte hebt. De hoge zit in de captian chair voorin is fantastisch. Ook de combinatie van cruise controle en automaat is een verrukking bij het rijden van lange afstanden. De versie met de lichte bekleding is wel snel vies, maar ook goed schoon te maken. De ruimte tussen de voorstoelen is ideaal om een koelbox neer te zetten voor de wat langere trippen.

De motor is zeer soepel en een genot om mee te rijden. De wegligging is enigzins zweverig, maar zelfs na 1200 km rijden was ik niet moe.

PROBLEMEN

De aircopomp is kapot gegaan. Er was de keuze tussen een nieuwe of de huidige verwijderen. Gezien het verschil in kosten (bija 1000 euro) hebben we voor het laatste gekozen. Op gas start hij niet altijd direct, vooral als hij stationair erg krap is afgesteld (600 toeren) wil dat soms een probleem geven. Bij 156 dkm is de automaat vervangen (schijnt een meer voorkomend probleem te zijn met deze auto). De automatische deurvergrendeling van de beide achterdeuren is kapot (er is een klein pennetje afgebroken. Kan waarschijnlijk makkelijk vervangen worden, maar ben er te lui voor.

In tegenstelling tot de dealers van Nissan was ik erg ontevreden met de dealer in zowel Limburg als Amersfoort. Ik kreeg er altijd het gevoel dat je niet welkom bent met een `tweedehandsje´ die niet bij hun gekocht is. Na de verhuizing van Venlo naar Leusden heb ik in Amersfoort gevraagd welke onderdelen er eventueel voor de veiligheid vervangen zouden moeten worden. Ik kreeg een waslijst van bijna 7000 euro (waarvan 60 dkm later nog niets van vervangen is). Ze waren echter vergeten te melden dat het verstevigingsstaal uit de achterband stak (erg slordig). De niet gebonden garage in Leusden kan de auto echter ook prima een grote beurt geven. Met de motor zijn nooit problemen geweest (en dat na 266 dkm en rijden op gas). Ondanks de hierboven genoemde problemen zal ik zeer waarschijnlijk weer dezelfde wagen kopen als deze er mee stopt.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.