Chrysler Voyager 2.4i 16V S (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Voyager 2.4i 16V S |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand bij aanschaf | 40.500 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat absoluut bevalt is de enorme ruimte in deze wagen. In een testverslag van Autovisie werd de auto ook al vergeleken met een ruimteschip. Vergeleken met de Scenic en Zafira klasse, is dit toch wel een heel stuk groter, vooral in de breedte. Het is absoluut geen probleem om tussen de voorstoelen naar achteren te gaan, en je kunt zelfs doorlopen naar de achterste zitrij.
Comfort is heerlijk, een echte auto voor forse afstanden. De auto komt goed mee met het verkeer, is echter geen 3drs GTI qua bochten werk. Cruisen, dat is het ware. De motor maakt ook weinig toeren in de 5de verscnelling, ongeveer 2500 toeren bij 120km/uur.
Met alle banken eruit is het helemaal een balzaal, en is een verhuizing of een bezoek aan de bouwmarkt geen enkel probleem.
Ik rij de auto met een G3 installatie, dat betekent ook luchtvering achter. De wegligging van de auto neemt hierdoor positief toe. De installatie heb ik bij 60.000 laten inbouwen, 76 liter bruto onderbouw. Verbruik circa 1 op 9. Niet slecht voor ruim 1700kg auto.
Auto is nog geheel roestvrij, ook de bekleding is nog helemaal OK.
Update 20/3/2006: auto verkocht wegens veel meer km, dus nu dieselen!
PROBLEMEN
55.000 km: kabel versnellingsbak gebroken. Ontwerpfout, onder garantie verholpen.
75.000 km: koppakking overleden. Zwak punt van de motor, coulance gratis gerepareerd (garantie was max 3jr of 60.000km) beide termijnen waren verlopen. Gelijk de distributie riem vervangen.
134.000 km: Koppakking wederom vervangen... Komt nooit voor... Jaja, maar wel zelf mogen betalen. Ook spanners distributie riem vervangen.
155.000 km: Multiriem vervangen.
167.000 km: katalysator vervangen.
169.000 km: Koppakking wederom vervangen... Komt nooit voor mijnheer, 3 x stuk. Goede nieuws was dat Chrysler de reparatie op zich nam, en ik alleen het vlakken van de kop (28 Euro) en de huurautoo hoefde te betalen.
193.000 km: Hoofdremcilinder vervangen.
Verder eigenlijk alleen normaal onderhoud en slijtage.
Banden achter liggen er nu 194.500 km op (ja de originele dus!), de banden voor zijn goed voor circa 75.000km.
Remvoeringen achter vervangen bij 100.000 km, nieuwe remschijven bij 193.000, maar dat is normaal voor die km-stand.
Typische gebreken:
1. trillende remschijven voor, is nu verholpen met de nieuwe schijven. Afwachten of het probleem terugkomt.
2. Gammele sloten, portier gaat dan wat moeilijker open, is op te lossen met nieuwe microswitches.
3. Koppakking van modellen voor 1999, is niet goed. Wordt normaliter gratis vervangen, is een Technical Service Bulletin over verschenen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren