Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)

autoreview

Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)
Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)Chrysler Sebring 2.0i 16V LE (2005)

Signalement

UitvoeringSebring 2.0i 16V LE
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf128.000 km
KM-stand laatst151.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Degelijk, betrouwbaar, lomp en tikkie saai

  • 151.000 km

Korte review van mijn vorige auto.

Auto is degelijk, betrouwbaar maar tikkie saai. Heeft me nooit in de steek gelaten. Start even makkelijk bij 35+ graden als bij - 15graden. Zodra de auto warm is, wil de 2.0i motor met 141pk het slagschip aardig vooruit trekken. Is echter geen strepentrekker. In de toeren jagen wordt niet beloont. Motor klinkt vrij rauw bij zware belasting. Airco ijskoud. Besturing is licht en je hebt geen enkel idee hoeveel "ruimte" je over hebt voordat de voorwielen wegschuiven. Limiet proberen op te zoeken, maar nooit bereikt. Auto nodigt niet uit om sportieve bochten te nemen, echter bied hij eerder rust aan de bestuurder, en nodigt hij uit om op cruize-control te rijden.

Zodra men cruize-control inschakelt bij deze auto, heeft men tijd om die tripple-bypass burger te eten..!. Op dat moment verandert de auto in een ontspannen reisauto. Verschil lijkt bijna dag en nacht. Manuele besturing heeft "iets" meer aandacht nodig. Leuk weetje over deze cruize-control. Zodra cruize-control is ingeschakeld en je rijd een heuvel op, zie je het gaspadaal worden ingetrapt. Mechanische cruize-control! gaaf hoor! Proven technologie -1. ;)

Mijn exemplaar was uitgevoerd met een 5-handbak. Zeer rauwe en on-verfijnde bak waar je de pook soms in een versnelling moet duwen. Ook daar geldt, zodra hij warm is gaat het soepeler.

Verbruik moet je rekenen op 1 op 10. Als je heel rustig aan doet, overal 100 rijd over lange afstanden is met moeite 1 op 12,5 te behalen. Zuinig reiden wordt niet beloont. Het motorblok zal stammen uit het 1990 tijdperk. +punt is dat het wel een zeer betrouwbaar blok is waar weinig aan fout kan gaan.

Over lange afstanden gesproken, daar is deze auto voor gemaakt. Erg comfortabel waterbed. Dijst lekker na bij hobbels. Moet je van houden, indien je een snel "wagenzieke" vriend/vriendin hebt. Persoonlijk vond ik het wel lekker en ontspannen. Upgrade van 15" 215/65/15 naar naar 18" 225/40/18 was een hele vooruitgang in weggedrag en besturing, maar nog lang niet precies te noemen..

Groot nadeel, de voorruit is erg steil, waardoor vooraan staan bij het stoplicht een nek-snepper is. Op de snelweg voelt het juist weer ruim. Mensen achterin zitten ook ruim en comfortabel. Begane ruimte is ook erg groot en praktisch.

Nog een leuk weetje, Daimler heeft meegewerkt aan deze auto. Daimler, toen in handen van de Duitsers hebben er voor gezorgd dat er een hoog prijs/kwaliteit gehalte aanwezig zou zijn bij deze auto. Dat is ze gelukt. Degelijke techniek, niet al te verfijnt, maar wel altijd werkend. Oude geverifieerde techniek voor weinig. Het is een keuze.

Auto heeft geen last van roest, elektrische mankementen, motorisch of overig. Uiterst betrouwbaar en degelijk gebouwd. Ik geef liever mijn geld uit aan wegenbelasting dan telkens bij de garage moeten staan om weer een onderdeel te moeten vervangen..! Standaard geluid systeem is ook erg indrukwekkend! Klinkt erg goed. (Zegt een audio-fanaat) Upgrade van head-unit is ook makkelijk als je de 1-DIN bracket hebt aangeschaft. Niets solderen of splitsen van kabels. AMP ligt onder de bijrijders stoel, maar kan rustig blijven liggen. Spiegels trillen!!

Blijf weg bij de 2.7 v6. Deze hebben een design fout. Mits goed onderhoud is dat geen probleem. Controleer dit! Na 150K KM kan dit problemen veroorzaken. "Iets" met een waterpomp en en olie. Zorgt ervoor dat je klonterende olie krijgt waardoor je blok in de soep loopt. Als je een sebring zoekt, 2.0i is prima en nog iets gunstiger in zijn gebruikerskosten.

Mocht je overige vragen hebben over deze auto, stel ze hier onder..!

Ik voeg nog meer toe aan dit review, maar heeft lagere prio. Cheers! Indien geïnteresseerd, een video: https://youtu.be/J-iWBIUjEMA

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.