Chrysler Saratoga 3.0i SE (1990)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Saratoga 3.0i SE |
|---|---|
| Versnellingen | 4, Automaat |
| Bouwjaar | 1990 |
| Jaar van aanschaf | 1995 |
| KM-stand bij aanschaf | 120.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
+ Goed uitgeruste auto; comfortabel; uitstekend verzinkte carroserie, dus geen roest; acceptabel brandstofverbruik, 1:7 stad,1:14 bij 85 kmh,1:12 bij 120 kmh en 1:10 bij 145kmh (3L V6!); bekleding is heel gemakkelijk schoon te krijgen; model spreekt mij erg aan.
- Versnellingsbak gevoelig voor overbelasting en wanneer de versnellingsbak de geest geeft door oververhitting dan gaat de koppakking ook.
Dit probleem is te voorkomen door een extra koeler en terugschakelen van Overdrive naar Drive;
Oliepan transmissie raakt relatief snel de straat
Veiligheidsgordels verdraaien snel; Achterbankgordels zijn te kort voor langere of dikkere mensen.
- Bij oudere auto"s wordt de achtervering te slap en Chrysler Benelux levert geen losse onderdelen voor de stuurinrichting, dus bij een versleten stuurkogel wordt dat een dure reparatie, tenzij je naar een revisiebedrijf gaat.
PROBLEMEN
Automatische versnellingsbak
Koppakking
Stuurkogel ( goedkoop opgelost door een revisiebedrijf van stuurinrichtingen )
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Omdat de Chrysler Saratoga voor een Amerikaan zo simpel was heeft hij Michiels sympathie

'Ik wil lease-Volvo XC40 overnemen maar afkoopsom en overnamebedrag zijn te hoog, wat is reëel?'

Deze klassiekers zijn echt goedkoop, maar dan moet je zelf goed kunnen sleutelen

Fiat X1/9 (1979) - Klokje rond klassiek
