Chrysler Grand Voyager 3.3i V6 LX Plus (2002)

autoreview

Chrysler Grand Voyager
Chrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieur

Signalement

UitvoeringGrand Voyager 3.3i V6 LX Plus
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf103.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een derde kind besloten het groter en hogerop te gaan zoeken voor onze tweede gezinsauto, en overgestapt op een Chrysler Grand Voyager. Vorige Volvo 940 Estate was prima, maar erg klein (ben zelf 2 meter) van binnen.

Op zoek naar een Voyager geen compromissen gesloten, het moest een lange zijn, met V6 motor en waar mogelijk extra’s met (relatief) weinig KM’s. Uiteindelijk gevonden in de vorm van een LX Plus 3.3V6 Grand Voyager, met gehele historie aanwezig en als extra’s leder, electrische schuifdeuren en (achteraf ingebouwde) Parkeerhulp. Heb er later nog winterbanden, dak/ski-koffer, sneeuwkettingen en fietsrek bijgeregeld, en de ramen laten tinten volgens ’limited edition’ specificaties (aanrader, de auto warmt nauwelijks meer op op vakantie in de zon).

pluspunten zijn de souplesse van de motor, en stilte in het interieur, alsmede de ENORME ruimte. (2+2+3zits), weggedrag is enigzins waggelend, maar tot 140-150km p/u gaat het prima, daarna begint het wel een wiebelbak te worden. Bochtengedrag is wat je kunt verwachten van een amerikaan met starre achteras, ronduit middelmatig, maar met kinderen aan boord heb je ook niet veel meer nodig.

Parkeren is lastig (2 meter breed met Spiegels!), en een parkeerhulp een ’must’. Afwerkingsniveau is gemiddeld, rammel- en piepvrij is de auto beslist niet. Ook de stoelen zijn redelijk, al kunnen de zittingen iets langer voor steun onder de bovenbenen. Voor lange mensen is het handig als het stuur en stoel in diepte verstelbaar zijn (mijne wel), dit is niet op alle types het geval!

Voor het doel een absolute kanjer: met 6 man en alle bagage op vakantie, geen stress met inpakken en op de cruise-control naar het zuiden. Verbuik overigens met dakkoffer en 130-140 km p.uur schrikbarend hoog, 1 op 7,5 met moeite, zodat je iedere stop moet tanken omdat de actieradius dan beperkt is tot 480km.

Onderhoud valt tot nu toe mee, gevoelige plekken zijn
- electronica (airbagsensor, alarm storingen)
- automaatbakken welke rond de 150.000-200.000 vaak problemen krijgen
- rubbers achterwielophangingn
- roest (ja ja, bij auto uit 2002, bij achterbrug)
- achterbanden die ’cuppen’ door de starre achteras en hoge gewicht

UPDATE Dec-2007 114.000 dkm

Besloten de auto die 4 weken per jaar ideaal is en 48 weken per jaar alleen korte stukjes rijdt te verkopen, omdat ie hiervoor te veel verbruikt en niet echt lekker rijdt. Andere gezinsauto (BMW 7-serie) voldoet nog prima en gaat vanaf nu mee op vakantie met dakkoffer.

We hebben nu als 2e auto meer een rijders-auto gekocht, BMW 530i E39/Facelift Touring Automaat, zwart met zwart leer en automaat.

Verkocht met nieuwe APK aan gezin met 4 kinderen, waar deze zeker nog lang mee kan.

PROBLEMEN

- storingen electronica alarm/airbagsensor - bleek samen te hangen met de accu
- roestvorming - verholpen tijdens beurt
- accu loopt snel leeg, misschien tijd voor een nieuwe - inderdaad, vervangen voor EUR 121,-

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.